RADTE
ESTRATEGIAS METODOLÓGICAS PARA LA CONSTRUCCIÓN DE UNA RED A DISTANCIA DE TECNOLOGÍA EDUCATIVA
Publications (24) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2022
-
Difficulties and challenges for admission to the position of schools inspector in Spain and early career development
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 17, pp. 84-100
2020
-
A computational analysis of the morphosyntactic variation in tweets written by spanish journalists
Revue Roumaine de Linguistique, Vol. 65, Núm. 4, pp. 331-349
-
Analysis of interpersonal competences in the use of ICT in the Spanish university context
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
Posibilidades formativas de la tecnología aumentada. Un estudio diacrónico en escenarios universitarios
Revista complutense de educación, Vol. 31, Núm. 2, pp. 141-152
-
University students' digital competence in three areas of the DigCom 2.1 model: A comparative study at three European universities
Australasian Journal of Educational Technology, Vol. 36, Núm. 3, pp. 69-88
2019
-
Análisis de propuestas de innovación educativa en el prácticum del Grado en Pedagogía
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 23, pp. 11-29
2018
-
Uso de la Realidad Aumentada como Recurso Didáctico en la Enseñanza Universitaria
Formación Universitaria, Vol. 11, Núm. 1, pp. 25-34
2017
-
Analítica de aprendizaje en MOOC mediante métricas dinámicas en tiempo real
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 18, pp. 38
-
The group e-portfolio to improve teaching-learning process at university
Journal of E-Learning and Knowledge Society, Vol. 13, Núm. 2, pp. 65-76
2016
-
Analysis of PLEs’ implementation under OER design as a productive teaching-learning strategy in Higher Education. A case study at Universidad Nacional de Educación a Distancia
Digital Education Review, Núm. 29, pp. 62-85
-
Análisis computacional de las características ortotipográficas y paralingüísticas de los tweets periodísticos
Profesional de la información, Vol. 25, Núm. 4, pp. 588-595
-
Análisis del uso educativo y social de los dispositivos digitales en el contexto universitario panhispánico
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 34, Núm. 2, pp. 453-469
-
Creative Coding and Intercultural Projects in Higher Education: a Case Study in Three Universities
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 2, pp. 145-165
-
Les concepcions de l’estudiantat d’Educació Social i Treball Social de la Universitat Pablo de Olavide sobre els àmbits d’intervenció a través dels mapes conceptuals multimèdia
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 62, pp. 43-57
2015
-
Adolescentes y cibermedios. Una didáctica basada en aplicaciones periodísticas para smartphones
Estudios pedagógicos, Vol. 41, Núm. 2
2014
-
Análisis de la percepción de los estudiantes sobre las áreas de intervención del futuro educador y trabajador social a través de una didáctica digital con mapas conceptuales multimedia
RED: revista de educación a distancia, Núm. 41
-
Peer assessment of language learning resources in virtual learning environments with e-rubrics
International Journal of Technology Enhanced Learning, Vol. 6, Núm. 4, pp. 321-342
2013
-
La universidad ante el reto del aprendizaje ubicuo con dispositivos móviles
Edetania: estudios y propuestas socio-educativas, Núm. 44, pp. 33-46
2012
-
Collaborative networking between teachers and families for a more effective academic monitoring of students
INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
Indicadores de uso de competencias informáticas entre estudiantes universitarios: implicaciones formativas y sociales
Teoría de la educación, Vol. 24, Núm. 1, pp. 151-182