Publications (40) Publications de ANGELES MANJARRES RIESCO

2023

  1. Requirements Elicitation Based on Psycho-Pedagogical Theatre for Context-Sensitive Affective Educational Recommender Systems

    IEEE Access, Vol. 11, pp. 76284-76299

  2. Towards Human-Centric Psychomotor Recommender Systems

    UMAP 2023 - Adjunct Proceedings of the 31st ACM Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization

  3. Using LSTM to Identify Help Needs in Primary School Scratch Students

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 23

2022

  1. A First-in-Class Block-Based Programming Language Distance Calculation

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. A First-in-Class Block-Based Programming Language Distance Calculation

    Bio-inspired Systems and Applications: from Robotics to Ambient Intelligence: 9th International Work-Conference on the Interplay Between Natural and Artificial Computation, IWINAC 2022, Puerto de la Cruz, Tenerife, Spain, May 31 – June 3, 2022, Proceedings, Part II (Springer Suiza), pp. 423-432

  3. Nuevas tecnologías digitales "apropiadas" en el Aprendizaje-Servicio

    Aprendizaje-servicio virtual: marco teórico y propuestas de acción innovadoras (Narcea), pp. 51-68

2021

  1. AI4Eq: For a True Global Village Not for Global Pillage

    IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 31-45

  2. An Inclusive and Sustainable Artificial Intelligence Strategy for Europe Based on Human Rights

    IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 46-54

  3. Aprendizaje-Servicio y Agenda 2030 en la formación de ingenieros de la tecnología inteligente

    Revista Diecisiete: Investigación Interdisciplinar para los Objetivos de Desarrollo Sostenible., Núm. 4, pp. 59-82

  4. Artificial Intelligence for a Fair, Just, and Equitable World

    IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 19-24

2020

  1. Virtu@l-ApS: Soporte Tecnológico para el Aprendizaje-Servicio Virtual

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 1, pp. 85-109

2019

  1. FER in Primary School Children for Affective Robot Tutors

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. FER in primary school children for affective robot tutors

    From Bioinspired Systems and Biomedical Applications to Machine Learning: 8th International Work-Conference on the Interplay Between Natural and Artificial Computation, IWINAC 2019, Almería, Spain, June 3–7, 2019, Proceedings, Part II (Springer Suiza), pp. 461-471

  3. Semi-automatic generation of competency maps based on educational data mining

    International Journal of Computational Intelligence Systems, Vol. 12, Núm. 2, pp. 744-760

2018

  1. Ingeniería de requisitos basada en Teatro Psicopedagógico para el desarrollo de Sistemas Recomendadores Educativos Afectivos Sensibles al Contexto

    La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017

  2. La evaluación por competencias en los proyectos de Aprendizaje-Servicio

    Aprendizaje-servicio: los retos de la evaluación (Narcea), pp. 97-116

  3. La innovación docente desde las metodologías basadas en la comunidad (APS-CBR): La experiencia del GID COETIC

    La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017

  4. Virt@l-ApS: soporte tecnológico para el Aprendizaje-Servicio Virtual

    Innovación educativa en la era digital: libro de actas

2017

  1. Educación para el desarrollo humano y sostenible y la ciudadanía global mediante proyectos de ingeniería, en la enseñanza a distancia

    Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED

2014

  1. An approach for an affective educational recommendation model

    Recommender Systems for Technology Enhanced Learning: Research Trends and Applications (Springer New York), pp. 123-143