Department
FÍSICA MATEMÁTICA Y DE FLUIDOS
Publications (65) Publications in which a researcher has participated
2018
-
A diminutive perinate European Enantiornithes reveals an asynchronous ossification pattern in early birds
Nature Communications, Vol. 9, Núm. 1
-
A general theory for the impedance response of dielectric films with a distribution of relaxation times
Electrochimica Acta, Vol. 282, pp. 892-904
-
A new placodont from the Upper Triassic of Spain provides new insights on the acquisition of the specialized skull of Henodontidae
Papers in Palaeontology, Vol. 4, Núm. 4, pp. 567-576
-
A plesiosaur (Reptilia, Sauropterygia) from the Cenomanian (Late Cretaceous) of Algora (Guadalajara Province, Central Spain)
Cretaceous Research, Vol. 91, pp. 33-40
-
Analysis of the space charge singularity near the Taylor cone apex via simplified Eulerian model for electrospray beams in vacuum
Journal of Aerosol Science, Vol. 118, pp. 82-99
-
Análisis de la biodiversidad a través de herramientas moleculares
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
Análisis preliminar de un nuevo ejemplar de iguanodon bernissartensis del barremiense superior de la Formación Arcillas de Morella (Castellón, España)
Yacimientos Paleontológicos Excepcionales en la Península Ibérica: XXXIV Jornadas de Paleontología y IV Congreso Ibérico de Paleontología (Instituto Geológico y Minero de España), pp. 143-145
-
Appendicular osteology of Concavenator corcovatus (Theropoda: Carcharodontosauridae) from the Lower Cretaceous of Spain
Journal of Vertebrate Paleontology, Vol. 38, Núm. 4, pp. (1)-(24)
-
Assessing the Mesozoic record of Iberian Theropoda
XVI Annual Meeting of the European Association of Vertebrate Palaeontologists
-
Assessing the abiotic drivers of palaeodiversity in eusuchia (crocodyliformes)
Yacimientos Paleontológicos Excepcionales en la Península Ibérica: XXXIV Jornadas de Paleontología y IV Congreso Ibérico de Paleontología (Instituto Geológico y Minero de España), pp. 127-130
-
Bisphenol A (BPA) modulates the expression of endocrine and stress response genes in the freshwater snail Physa acuta
Ecotoxicology and Environmental Safety, Vol. 152, pp. 132-138
-
Bisphenol A in artificial soil: Effects on growth, reproduction and immunity in earthworms
Chemosphere, Vol. 190, pp. 287-295
-
CSI Cinctorres (Castellón, España): lesión traumática en un dinosaurio terópodo
Geogaceta, Núm. 63, pp. 87-90
-
Combining the assessment of apical endpoints and gene expression in the freshwater snail Physa acuta after exposure to reclaimed water
Science of the Total Environment, Vol. 642, pp. 180-189
-
Cranial variability of the European Middle Triassic sauropterygian Simosaurus gaillardoti
Acta Palaeontologica Polonica, Vol. 63, Núm. 2, pp. 315-326
-
Deforestación inducida por el fuego en bosques mediterráneos sometidos a sequía
Foresta, Núm. 70, pp. 56-65
-
Desarrollo ontogenético en el esqueleto apendicular de los titanosaurios de lo hueco (Fuentes, Cuenca)
Yacimientos Paleontológicos Excepcionales en la Península Ibérica: XXXIV Jornadas de Paleontología y IV Congreso Ibérico de Paleontología (Instituto Geológico y Minero de España), pp. 195-201
-
Determination of Volcanic Plume Three-Dimensional Structure Using CHRIS/PROBA-1 Multiangular Imagery: Case Study of Mount Etna
Mathematical Problems in Engineering, Vol. 2018
-
Effects of single exposure and binary mixtures of ultraviolet filters octocrylene and 2-ethylhexyl 4-(dimethylamino) benzoate on gene expression in the freshwater insect Chironomus riparius
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 25, Núm. 35, pp. 35501-35514
-
El relato y la imagen realista (Storytelling) para la mejora de la enseñanza de la célula en Educación Secundaria
Jornadas sobre investigación y didáctica en ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas: V Congreso Internacional de Docentes del ámbito STEM. experiencias docentes y estrategias de innovación educativa para la enseñanza de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas (Santillana), pp. 191-199