Museus i educacióRealitat i perspectives de futur

  1. PASTOR HOMS, INMACULADA

Universidad de defensa: Universitat de les Illes Balears

Año de defensa: 1989

Tribunal:
  1. José María Quintana Cabanas Presidente
  2. Jaume Sureda Negre Secretario/a
  3. Guillem Rosselló Bordoy Vocal
  4. Antonio Juan Petrus Rotger Vocal
  5. Martí Xavier March Cerdà Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 20623 DIALNET

Resumen

La tesi esta estructurada en cinc capitols, mes el sise de conclusions. El primer, concebut a manera de proleg, es una reflexio sobre alguns enfocaments del tema que han fet diversos experts, adients per al proposit de justificar la integracio de l'educacio en el museu com a un possible camp d'accio de la pedagogia social. Al llarg del segon capitol es justifica aquest plantejament fent una analisi dels origens i l'evolucio del concepte de museu, des del renaixement fins a l'epoca actual, marcada pels grans canvis que tingueren lloc als añys seixanta al mon occidental, en la qual s'imposa una nova concepcio educativa del museu en resposta a la forta crisi que experimenta la institucio. En el capitol tercer es tracta de l'aparicio dels departaments d'educacio en el museu, del seu status i problematica actual, de les seves funcions i necessitats, tant de personal qualificat com d'infraestructura, de les seves relacions amb altres entitats educatives, etc., i tot aixo relacionat amb els avencos que els organismes internacionals han propiciat en el cami de la institucionalitzacio de l'educacio en el museu. Els capitols quart i cinque incideixen en la praxis educativa en el museu, des de dues perspectives distintes i complementaries. En el quart s'analitzen els serveis i activitats educatives que ofereix, o podria oferir el museu, des del punt de vista de les necessitats dels distints tipus de publics que hi acudeixen. En el cinque, en canvi, s'aborda la problematica de la planificacio educativa al museu des de la perspectiva del pedagog o educador de museu, definint les etapes que han de guiar la seva actuacio i analitzantne la problematica i possibles solucions a cada una d'elles.