Innovación docente en Matemática Financiera

  1. De la Fuente Sánchez, Damián 1
  2. Hernández Solís, Montserrat 1
  3. Prá Martos, Inmaculada 1
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) Facultad Ciencias Económicas y Empresariales Departamento Economía de la Empresa y Contabilidad
Aldizkaria:
Anales de ASEPUMA

ISSN: 2171-892X

Argitalpen urtea: 2010

Zenbakia: 18

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Anales de ASEPUMA

Laburpena

Throughout the last academic year 2008/09 the teaching staff at the field of financial mathematics for a degree in Business Administration and Diploma in Business Administration launched the so-called "Network of Educational Innovation in financial mathematics." The key objective pursued by this initiative was to develop a series of teaching and learning techniques within the framework of European Higher Education Area, as well as further analysis of efficiency and usefulness to students involved in the project. During the present course 2009/2010, the teaching team continue with this pilot project in its second year of life, improving and refining learning techniques developed in the past year studying the usefulness of students generated for the project during the first quarter of current, thinking well into the next academic year incorporate new distance learning methods such as making explanatory videos maximum of 15 minutes of each of the more complex aspects of the subject.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Bernal Agudo, J,L; Pautas para el diseño de una asignatura desde la perspectiva de los ECTS. Universidad de Zaragoza. 2006
  • Fernández Paladín, F. Estadística descriptiva y probabilidad (teoría y problemas). Universidad de Cádiz. 2000.
  • Gil Flores, J y otros. La enseñanza universitaria, planificación y desarrollo de la docencia. Madrid EOS. 2004.
  • Knight, P. El profesorado de educación superior: formación para la excelencia. Madrid: Nancea. 2005.
  • Miguel Díaz, M. Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de las competencias. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el marco del EEES. 2006
  • Morales, P. Implicaciones para el profesor de una enseñanza centrada en el alumno. Universidad Pontifica de Comillas (ICADE). 2005.
  • Navas, M,J. Los instrumentos de medición psicológica I. Construcción y aplicación. Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica. Madrid. Uned. 2001.
  • Rodríguez de Miñón, P; Barbero, M,I; Navas, M,J, Suarez, J,C; Holgado, F,P; Villarino, A y Recio, P. Recomendaciones para la elaboración de pruebas objetivas de evaluación y la interpretación de sus puntuaciones. Madrid. Facultad de Psicología de la Uned. 2003.