La Educación Ambiental en el S. XXI (página en construcción, disculpen las molestias)

  1. Bautista-Cerro Ruiz, María José 1
  2. Murga-Menoyo, María Ángeles 2
  3. Novo, María 3
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
    info

    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

  2. 2 Facultad de Educación. UNED. Cátedra UNESCO de Educación Ambiental y Desarrollo Sostenible
  3. 3 Catedrática Emérita de la UNED. Titular de la Cátedra UNESCO de Educación Ambiental y Desarrollo Sostenible
Journal:
Revista Educación Ambiental y Sostenibilidad: REAYS

ISSN: 2659-708X

Year of publication: 2019

Volume: 1

Issue: 1

Pages: 1103

Type: Article

DOI: 10.25267/REV_EDUC_AMBIENT_SOSTENIBILIDAD.2019.V1.I1.1103 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

Environmental education is a movement with a long and intense historical journey and we briefly review of some of the most important milestones and their current situation. Environmental problems, mainly climate change, have legitimized the theses that have been spreading from environmental education for decades: the need for a change in the relations of the human being with the environment and with its congeners. However, the external and internal problems that it has experienced have hindered its progress and consolidation. Beyond the necessary critical examination we need to celebrate not only the survival but the vitality of a movement more than necessary, along with others, on the road to sustainability

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