Una introducción a la estética modal
- 1 Profesor de Estética y Teoría del Arte. Fac. Filosofía de la UNED
ISSN: 2386-5458
Ano de publicación: 2016
Título do exemplar: Prácticas artísticas colaborativas en contextos urbanos
Volume: 3
Número: 5
Páxinas: 41-52
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Kultur: revista interdisciplinària sobre la cultura de la ciutat
Resumo
This article attempts to specify the commonalities between classical works of art, ‘artivist’ interventions, and assault rifles. I suggest that all three are a kind of compromise between firepower, accuracy/range and performance in real combat conditions. Or, in more peace-loving terminology, the three of them display a ‘mode of relation’, a kind of dynamic equilibrium between what each of them has to do, what it can do and what it finally does. That is, between Necessity, Possibility and Actuality.
Referencias bibliográficas
- Alexander, Ch. (1977): A pattern language, Oxford University Press, New York.
- Arendt, H. (2013): The human condition, University of Chicago Press, Chicago.
- Aristóteles (2012): Metafísica, Random House, Buenos Aires.
- Berger, J. (2008): Ways of seeing, Penguin, London.
- Claramonte, J. (2010): La República de los fines, cendeac, Murcia .
- Claramonte, J. (2011): Arte de Contexto, Nerea, Donostia.
- Claramonte, J. (2015): Desacoplados, Editorial uned, Madrid.
- De Certeau, M. (1990): L’invention du quotidien, Arts de faire, Gallimard, Paris.
- Deleuze, G. y C. Parnet (1989): Dialogues, Columbia University Press, New York.
- Gardner, H. (2006): Multiple intelligences, Basic Books, New York.
- Hartmann, N. (1983): Aesthetik, Walter de Gruyter, Berlin.
- Hartmann, N. (1966): Möglichkeit und Wirklichkeit, Walter de Gruyter, Berlin.
- Lukács, G. (1966): Estética, Grijalbo, Barcelona.
- Morawski, S. (1977): Fundamentos de Estética, Península, Barcelona.
- Prigogine, I. (1997): The end of Certainty, Simon and Schuster, New York.