E-Oral, una herramienta para evaluar la expresión oral y la comprensión auditiva a distancia

  1. Criado de Diego, Cecilia 1
  1. 1 Coordinadora del área de español del CUID (UNED)
Journal:
Foro de profesores de E/LE

ISSN: 1886-337X

Year of publication: 2016

Issue: 12

Pages: 47-54

Type: Article

More publications in: Foro de profesores de E/LE

Abstract

E-oral, a tool to assess oral expression and listening comprehension in distance learning Abstract: E-Oral is the application used by the UNED’s Languages Centre to assess the oral skills of students enrolled on online courses. This tool enables us to assess in an asynchronous manner. However, it is not a completely computerized test because the evaluators are humans. Speech technologies are still subject to some restrictions that limit their experimentation in the field of linguistic assessment and certification. The article is a presentation of the tool.

Bibliographic References

  • Campillos Llanos, L. (2010). «Tecnologías del habla y análisis de la voz. Aplicaciones en la enseñanza de la lengua». Diálogo de la Lengua, vol. 2, pp. 1-41. Disponible en: http://www.dialogodelalengua.com/articulo/pdf/2/1_campillos_DL_2010.pdf [Consulta: 05/03/2016].
  • García Laborda, J. (2008). «Automatizar los exámenes del Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE): ¿utopía o realidad?». Revista de Lingüística Teórica y Aplicada, vol. 46 (2), II Sem, pp. 81-93.
  • Hubbard, P. (2006). «Evaluating CALL software». En L. Ducate y N. Arnold (eds.) 2006. Calling and CALL: From Theory and Research to New Directions in Foreign Language Teaching. San Marcos: Calico. Capítulo 13. Disponible en: http://web.stanford.edu/~efs/calleval.pdf [Consulta: 08/03/2016].
  • Martín Peris, E. (dir.) (2008). Diccionario de términos clave de ELE. Madrid: SGEL.
  • Zapata, C. y Carmona, N. (2006). «El experimento Mago de Oz y sus aplicaciones: una mirada retrospectiva». Dyna, vol. 151, pp. 125.135.