La fidelidad de los clientes según los maîtres en el sector de la restauraciónAnálisis sociológico del dinescape de la experiencia antes y durante la covid-19

  1. Sanagustín Fons, Mª Victoria 1
  2. Puyuelo Arilla, José Mª 1
  3. Martínez Quintana, Violante 2
  1. 1 Universidad de Zaragoza
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    Universidad de Zaragoza

    Zaragoza, España

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  2. 2 Universidad Nacional de Educación a Distancia
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    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

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Revista:
Cuadernos de turismo

ISSN: 1139-7861

Año de publicación: 2021

Número: 48

Páginas: 1-24

Tipo: Artículo

DOI: 10.6018/TURISMO.492561 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDIGITUM editor

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Resumen

Customer loyalty according to maîtres in the restaurant sector is analysed from a sociological perspective; considering individual, social and environmental variables, including the Covid-19 pandemic. Sixty-eight semi-structured interviews were conducted with a sample of maîtres from restaurants in Zaragoza (Spain). After the analysis, the determinants of loyalty are identified, discovering that the experience is marked by a global perception (dinescape) that will prescribe the future behaviour of the diner and/or gastronomic tourist.

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