El sintagma determinante en Educación SecundariaPropuesta de actualización metodológica en la enseñanza de la sintaxis

  1. Casado Mancebo, Mario 1
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
    info

    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

Revista:
Didácticas Específicas

ISSN: 1989-5240

Año de publicación: 2020

Número: 23

Páginas: 57-74

Tipo: Artículo

DOI: 10.15366/DIDACTICAS2020.23.004 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

Subjects of Lengua castellana y Literatura in the Secondary Education curriculum are determined by a traditional approach that keeps us from spotting a bunch of theoretical problems overcome by linguistics through last decades of XXth century. This conservatism at grammar teaching prevents education from advancing together with linguistic progresses. In this paper, there is a proposal for a methodological update focused on the treatment of nominal phrases in Secondary Education. Together with it, you will find a theoretical framework and an extensive bibliographical review of Spanish language teaching resources which evidence the problem and justify the teaching proposal.

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