Dificultades de aprendizaje e influencia del género en TDAH

  1. Valarezo Alonzo, Dolores
Zuzendaria:
  1. Pilar Vieiro Iglesias Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 2022(e)ko ekaina-(a)k 21

Epaimahaia:
  1. Manuel Peralbo Presidentea
  2. Isabel Gómez Veiga Idazkaria
  3. Miguel Alfonso Flores Sánchez Kidea

Mota: Tesia

Teseo: 722096 DIALNET lock_openRUC editor

Laburpena

As diferenzas de xénero tanto en prevalencia e incidencia en Dificultades de Aprendizaxe (DÁ) en suxeitos con TDAH se han relacionados cos procesos en lectura e habilidades matemáticas, vinculándose co funcionamento executivo responsable da correcta aprendizaxe en lectoescritura e asociándose coas dificultades en matemáticas. Por tanto, debido á escaseza de estudos sobre DÁAS e influencia do xénero en TDAH, deseñouse este estudo que tivo como obxectivo valorar ao mesmo tempo a competencia lectora e matemática en función ao xénero e nivel educativo, nunha mostra de 508 estudantes con e sen TDAH. As ferramentas de avaliación aplicadas foron o WISC- R, as Escalas Conners (pais e profesores), proba GesMedición para os procesos lectores e unha proba de competencia matemática. Os resultados confirman que o xénero inflúe na eficacia en lectura, no grupo TDAH, as mozas móstranse máis eficaces en sintaxes e os mozos co léxico, toda a poboación presentou dificultades en semántica. Igualmente en velocidade, os mozos son máis lentos que as mozas. Como tamén, o xénero inflúe na eficacia en matemática, os mozos son máis eficaces en cálculo e as mozas en resolución de problema. Dentro do nivel educativo evidenciouse un efecto coa idade. O nivel educativo xunto co xénero inflúen significativamente en velocidade en lectura, hai diferenzas significativas onde as mozas de primaria son máis rápidas e en secundaria as diferenzas significativas mostráronse en semántica