ATAEFE
APROXIMACIONES TEÓRICAS Y APLICADAS AL ESTUDIO DEL FUNCIONAMIENTO EJECUTIVO
Publicaciones (76) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Executive functioning skills and (low) math achievement in primary and secondary school
Journal of Experimental Child Psychology, Vol. 235
2022
-
La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric
Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (Virtual Educa), pp. 191-216
-
The role of cognitive flexibility and inhibition in complex dynamic tasks: the case of sight reading music
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4625-4637
-
The role of executive functions, social cognition and intelligence in predicting social adaptation of vulnerable populations
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
2021
-
"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project
The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 32-34
-
Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study
Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 219-234
2020
-
A developmental study of the bat/ball problem of CRT: How to override the bias and its relation to executive functioning
British Journal of Psychology, Vol. 111, Núm. 2, pp. 335-356
-
Bridging the theoretical gap between semantic representation models without the pressure of a ranking: some lessons learnt from LSA
Cognitive Processing, Vol. 21, Núm. 1
-
Inhibitory control and temporal perception in cerebral palsy
Child Neuropsychology, Vol. 26, Núm. 3, pp. 362-387
2019
-
Could LSA become a “Bifactor” model? Towards a model with general and group factors
Expert Systems with Applications, Vol. 131, pp. 71-80
-
The contributions of updating in working memory sub-processes for sight-reading music beyond age and practice effects
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JAN
2018
-
Differences in updating processes between musicians and non-musicians from late childhood to adolescence
Learning and Individual Differences, Vol. 61, pp. 188-195
-
Escribir para aprender: evaluación automática de respuestas abiertas con G-Rubric
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
Word maturity indices with latent semantic analysis: why, when, and where is Procrustes rotation applied?
Wiley Interdisciplinary Reviews: Cognitive Science, Vol. 9, Núm. 1
2017
-
Escenarios psicoevolutivos como marco de aprendizaje de la Psicología del Desarrollo
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
-
Presentación de las Actas. VIII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente. Los trabajos fin de carrera (TFG y TFM): el camino de la profesionalización
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
-
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
2016
-
Development of the updating executive function: From 7-year-olds to young adults
Developmental Psychology, Vol. 52, Núm. 4, pp. 666-678
-
The development of metaphor comprehension and its relationship with relational verbal reasoning and executive function
PLoS ONE, Vol. 11, Núm. 3
-
Transforming LSA space dimensions into a rubric for an automatic assessment and feedback system
Information Processing and Management, Vol. 52, Núm. 3, pp. 359-373