ALBERT
SANCHEZ GELABERT
Personal Docente, Investigador o Tco.
Universitat Autònoma de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universitat Autònoma de Barcelona (18)
2024
-
Transition to post-compulsory education according to migrant background and gender in Catalonia: Exploring the effect of non-native student concentration
International Journal of Educational Research, Vol. 124
2023
-
Compensatory advantage after the first year at university in the Catalan system: between continuing, transferring and dropping out
Studies in Higher Education
-
La actitud del alumnado frente a la escuela
Cuadernos de Investigación Educativa, Vol. 14, Núm. 1
-
The uneven earnings benefits for men and women of skills acquisition in a virtual university
Journal of Education and Work, Vol. 36, Núm. 4, pp. 310-327
2022
-
Itinerarios educativos, trazabilidad y autopercepción de notas en las transiciones postobligatorias
Revista de educación, Núm. 396, pp. 97-126
-
School attainment, family background and non-curricular activities: Reproduction of or compensation for social inequality?
International Review of Education, Vol. 68, Núm. 4, pp. 579-599
2021
-
Comprehensive school and vocational training in spain. A longitudinal approach from the transition from lower to upper secondary education
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 3, pp. 1-14
-
The horizontal stratification of the Catalonian university system: the role of the private university
Research in Post-Compulsory Education, Vol. 26, Núm. 4, pp. 503-524
2020
-
Aspiraciones ocupacionales y expectativas y elecciones educativas de los jóvenes en un contexto de crisis
RES. Revista Española de Sociología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 27-46
-
Non-traditional students, university trajectories, and higher education institutions: A comparative analysis of face-to-face and online universities
Studia Paedagogica, Vol. 25, Núm. 4, pp. 51-72
-
Profiles of online students and the impact of their university experience
International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 21, Núm. 3, pp. 230-249
2019
-
Estudios sobre trayectorias y transiciones de los estudiantes universitarios: una perspectiva sociológica
Trayectorias, transiciones y resultados de los estudiantes en la universidad (Laertes), pp. 31-70
2017
-
Los estudiantes universitarios no tradicionales y el abandono de los estudios
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 32, pp. 27-48
-
Working whilst studying in higher education: The impact of the economic crisis on academic and labour market success
European Journal of Education, Vol. 52, Núm. 2, pp. 232-245
2016
-
La valoración que los graduados tienen sobre su formación universitaria desde su situación laboral actual
Revista complutense de educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 669-688
2014
-
El sentimiento de deuda de los estudiantes universitarios hacia sus padres y hacia la sociedad
Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 7, Núm. 1, pp. 289-307
2012
-
¿En qué medida la trayectoria académica y el origen social de los titulados universitarios catalanes influyen en su inserción laboral?
La sociología y los retos de la educación en la España actual: XV Conferencia de Sociología de la Educación : Granada, 7 y 8 de julio de 2011
-
¿La expansión o limitación de la vía de acceso a la universidad a través de los CFGS tiene consecuencias en la equidad del sistema?
La sociología y los retos de la educación en la España actual: XV Conferencia de Sociología de la Educación : Granada, 7 y 8 de julio de 2011