ALEJANDRINA
GALLEGO PICO
Investigadora en el periodo 1996-2019
Publicaciones (56) Publicaciones de ALEJANDRINA GALLEGO PICO
2021
-
A molecularly imprinted polymer for selective extraction of phenolic acids from human urine
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4, pp. 1-13
-
Disposable electrochemical sensor combined with molecularly imprinted solid-phase extraction for catabolites detection of flavan-3-ol in urine samples
Talanta, Vol. 235
2019
-
Active-Learning Strategies to Increase the Students' Engagement to an Environmental Science Course in a Distance-Learning Program
NEW PERSPECTIVES IN SCIENCE EDUCATION, 8TH EDITION
-
Analysis of total arsenic content in purchased rice from Ecuador
Czech Journal of Food Sciences, Vol. 37, Núm. 6, pp. 425-431
-
Criterios de calidad y gestión del agua potable
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
Effects of active learning methodologies on the students’ emotions, self-efficacy beliefs and learning outcomes in a science distance learning course
JOTSE, Vol. 9, Núm. 2, pp. 217-227
-
Examination of students’ engagement with R-SPQ-2F of learning approach in flipped sustainable science course
Journal of Baltic Science Education, Vol. 18, Núm. 6, pp. 880-891
2018
-
Implementación de la metodología de instrucción invertida (Flipped) en un entorno blended-learning
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
Influencia de la metodología flipped en las emociones sentidas por estudiantes del Grado de Educación Primaria en clases de ciencias dependiendo del bachillerato cursado
Educación química, Vol. 29, Núm. 1, pp. 77-88
-
Influencia de las metodologías activas en las emociones, autoeficacia y resultados de aprendizaje en esstudiantes de Ciencias Ambientales de educación a distancia
Iluminando el cambio educativo: encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales
-
Promoting positive emotions and self-efficacy beliefs in a distance learning science course through active-distance-blended teaching methodology
11TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2018)
-
Química básica
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
2017
-
Feasibility of the determination of three flavan-3-ols metabolites in urine samples via parallel factor analysis of fluorescence emission matrices
Journal of Functional Foods, Vol. 37, pp. 303-309
-
La enseñanza de contenidos científicos a través de un modelo “Flipped”: Propuesta de instrucción para estudiantes del Grado de Educación Primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 35, Núm. 2, pp. 71-87
-
Métodos de enseñanza activos aplicados a las Ciencias Experimentales
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
-
On-line flow injection molecularly imprinted solid phase extraction for the preconcentration and determination of 1-hydroxypyrene in urine samples
Talanta, Vol. 166, pp. 375-382
-
Perfluorinated alkyl substances in Spanish adults: Geographical distribution and determinants of exposure
Science of the Total Environment, Vol. 603-604, pp. 352-360
2016
-
A fast method for analysing six perfluoroalkyl substances in human serum by solid-phase extraction on-line coupled to liquid chromatography tandem mass spectrometry
Analytical and Bioanalytical Chemistry, Vol. 408, Núm. 8, pp. 2159-2170
-
Determination of Flavonoids
FLOW INJECTION ANALYSIS OF FOOD ADDITIVES (CRC PRESS-TAYLOR & FRANCIS GROUP), pp. 411-424
-
Determination of Quinoline Yellow and Sunset Yellow
FLOW INJECTION ANALYSIS OF FOOD ADDITIVES (CRC PRESS-TAYLOR & FRANCIS GROUP), pp. 497-509