JESUS
GONZALEZ BOTICARIO
Catedrático de Universidad
MARIA DEL MAR
SANEIRO SILVA
Personal Docente, Investigador o Tco.
MARIA DEL MAR SANEIRO SILVA-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (26)
2017
-
BIG-AFF: Exploring low cost and low intrusive infrastructures for affective computing in secondary schools
UMAP 2017 - Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization
-
Hacia la consideración del estado afectivo del estudiante en asignaturas de grado desde la atención a su diversidad
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
2016
-
Affective and behavioral assessment for adaptive intelligent tutoring systems
CEUR Workshop Proceedings
-
Toward interactive context-aware affective educational recommendations in computer-assisted language learning
New Review of Hypermedia and Multimedia, Vol. 22, Núm. 1-2, pp. 27-57
2015
-
Filtering of spontaneous and low intensity emotions in educational contexts
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
The potential of ambient intelligence to deliver interactive context-aware affective educational support through recommendations
CEUR Workshop Proceedings
-
The potential of ambient intelligence to deliver interactive context-aware affective educational support through recommendations
CEUR Workshop Proceedings
2014
-
A methodological approach to eliciting affective educational recommendations
Proceedings - IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2014
-
Avances en el modelado de aspectos afectivos en escenarios educativos inclusivos y personalizados
VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas
-
Hacia el modelado de aspectos afectivos en escenarios educativos inclusivos y personalizados
VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas
-
Providing personalized guidance in arithmetic problem solving
CEUR Workshop Proceedings
-
Towards emotion detection in educational scenarios from facial expressions and body movements through multimodal approaches
Scientific World Journal, Vol. 2014
2013
-
Aplicación del marco de Servicios Universitarios basados en TIC para la atención a la diversidad funcional de los estudiantes: ampliaciones para la formación del profesorado
Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas
-
Gathering emotional data from multiple sources
Proceedings of the 6th International Conference on Educational Data Mining, EDM 2013
-
Open issues in educational affective recommendations for distance learning scenarios
CEUR Workshop Proceedings
-
Techplay.mobi: A technological framework for developing affective inclusive personalized mobile serious games to enrich learning competences
CEUR Workshop Proceedings
-
Towards enriching an ITS with affective support
CEUR Workshop Proceedings
2012
-
MAMIPEC - Affective modeling in inclusive personalized educational scenarios
Bulletin of the Technical Committee on Learning Technology, Vol. 14, Núm. 4, pp. 35-38
2011
-
Accesibilidad y diversidad funcional en la educación superior: requisitos de usuario y primeros prototipos centrados en la personalización de servicios TIC
Avances en la adaptación de la UNED al EEES: II Redes de investigación en innovación docente 2007-2008
-
Inclusive scenarios to evaluate an open and standards-based framework that supports accessibility and personalisation at higher education
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)