Publicaciones (37) Publicaciones de MARTA SOLORZANO GARCIA

2022

  1. El reto de la formación para el empleo en España: alianzas multisectoriales, su impacto y su medición

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid

  2. Fundamentos de gestión empresarial

    Sanz y Torres

  3. The Influence of Intrinsic Motivation and Contextual Factors on MOOC Students’ Social Entrepreneurial Intentions

    Interactive Learning Environments, Vol. 30, Núm. 9, pp. 1768-1780

2021

  1. SIAMES: Social Impact Advisor and Measurement System

    IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 87-95

  2. Social enterprise in Spain: From a diversity of roots to a tentative typology of models

    Social Enterprise in Western Europe: Theory, Models and Practice (Taylor and Francis), pp. 200-217

  3. Social enterprises in France, Portugal and Spain: Between path dependence and institutional creation?

    Social Enterprise in Western Europe: Theory, Models and Practice (Taylor and Francis), pp. 271-287

  4. Student’s social e-reputation (“karma”) as motivational factor in MOOC learning

    Interactive Learning Environments, Vol. 29, Núm. 3, pp. 458-472

2020

  1. Construir el territorio desde la economía social y solidaria y el feminismo: proyecto «Quédate»

    REA. Revista euroamericana de antropología, Núm. 10, pp. 177-201

  2. Serial acquirers' strategy in the telecommunications sector: Integration or indigestion?

    European Journal of International Management, Vol. 14, Núm. 3, pp. 421-442

2019

  1. Ambiguity in the attribution of social impact: A study of the difficulties of calculating filter coefficients in the SROI method

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 2

  2. Developing social entrepreneurs through distance education: The value of commitment and interactivity with the learning community

    International Journal of Mobile Learning and Organisation, Vol. 13, Núm. 1, pp. 30-50

  3. Digitalización, monitorización y evaluación del impacto de la Economía Social. Análisis en el Tercer Sector de Acción Social español: el caso de Juntos por el Empleo

    CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 95, pp. 143-159

  4. El Tercer Sector de Acción Social en España: concepto y contextualización

    Monitorización y evaluación en el Tercer Sector de Acción Social español: una aproximación (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 13-44

  5. Human resource management as key pillar of company strategy: Analysis of the line managers' perception

    Journal of Management and Organization, Vol. 25, Núm. 2, pp. 175-188

  6. Is ethical management of human resources inherent to social enterprises? European tradition model versus Anglo-Saxon model

    International Journal of Business Governance and Ethics, Vol. 13, Núm. 4, pp. 385-407

  7. Monitorización y evaluación en el Tercer Sector de Acción Social español: una aproximación coord.

    UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

2018

  1. Impact Measurement for Social Innovation: Analysis of the Spanish Third Sector

    SOCIAL IMPACT INVESTING BEYOND THE SIB: EVIDENCE FROM THE MARKET

  2. La identidad de la empresa social en España: análisis desde cuatro realidades socioeconómicas

    CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 92, pp. 155-182