MARTA
SOLORZANO GARCIA
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (38) Publicaciones de MARTA SOLORZANO GARCIA
2024
-
Innovative approaches to social impact measurement: a focus on the potential of artificial intelligence solutions
Social Enterprise Journal
-
Responding to the imprecisions of social enterprise identity: considering the role of participatory governance
European Business Review, Vol. 36, Núm. 2, pp. 154-176
2023
-
Ethical Banking in Spain: Does an Organisational Identity Exist That Distinguishes It from Conventional Banking?
Journal of Social Entrepreneurship, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-28
2022
-
El reto de la formación para el empleo en España: alianzas multisectoriales, su impacto y su medición
Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery
-
Fundamentos de gestión empresarial
Sanz y Torres
-
The Influence of Intrinsic Motivation and Contextual Factors on MOOC Students’ Social Entrepreneurial Intentions
Interactive Learning Environments, Vol. 30, Núm. 9, pp. 1768-1780
2021
-
SIAMES: Social Impact Advisor and Measurement System
IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 87-95
-
Social enterprise in Spain: From a diversity of roots to a tentative typology of models
Social Enterprise in Western Europe: Theory, Models and Practice (Taylor and Francis), pp. 200-217
-
Social enterprises in France, Portugal and Spain: Between path dependence and institutional creation?
Social Enterprise in Western Europe: Theory, Models and Practice (Taylor and Francis), pp. 271-287
-
Student’s social e-reputation (“karma”) as motivational factor in MOOC learning
Interactive Learning Environments, Vol. 29, Núm. 3, pp. 458-472
2020
-
Construir el territorio desde la economía social y solidaria y el feminismo: proyecto «Quédate»
REA. Revista euroamericana de antropología, Núm. 10, pp. 177-201
-
Serial acquirers' strategy in the telecommunications sector: Integration or indigestion?
European Journal of International Management, Vol. 14, Núm. 3, pp. 421-442
2019
-
Ambiguity in the attribution of social impact: A study of the difficulties of calculating filter coefficients in the SROI method
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 2
-
Developing social entrepreneurs through distance education: The value of commitment and interactivity with the learning community
International Journal of Mobile Learning and Organisation, Vol. 13, Núm. 1, pp. 30-50
-
Digitalización, monitorización y evaluación del impacto de la Economía Social. Análisis en el Tercer Sector de Acción Social español: el caso de Juntos por el Empleo
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 95, pp. 143-159
-
El Tercer Sector de Acción Social en España: concepto y contextualización
Monitorización y evaluación en el Tercer Sector de Acción Social español: una aproximación (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 13-44
-
Human resource management as key pillar of company strategy: Analysis of the line managers' perception
Journal of Management and Organization, Vol. 25, Núm. 2, pp. 175-188
-
Is ethical management of human resources inherent to social enterprises? European tradition model versus Anglo-Saxon model
International Journal of Business Governance and Ethics, Vol. 13, Núm. 4, pp. 385-407
-
Monitorización y evaluación en el Tercer Sector de Acción Social español: una aproximación
coord.
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
2018
-
Impact Measurement for Social Innovation: Analysis of the Spanish Third Sector
SOCIAL IMPACT INVESTING BEYOND THE SIB: EVIDENCE FROM THE MARKET