FILOLOGÍAS EXTRANJERAS Y SUS LINGÜÍSTICAS
Department
Mª PAZ
DIEZ ARCON
Researcher in the period 2021-2024
2025
-
EuroCALL 2024. CALL for humanity
edUPV, Editorial Universitat Politècnica de València
-
Introduction Approaches to Machine Translation
Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts
-
RACODIL Data: RACODIL - Performance & ICC
Zenodo
2024
-
Conceptualising language MOOC diversity: The creation of a defined taxonomy through the analysis of course indicators
ReCALL
-
Teacher vs. Machine Correction: Comparing Assessments of Students’ Reading Comprehension and Writing Skills
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 15, Núm. 2, pp. 6-21
-
Training in digital and didactic competences for future foreign language teachers: reflecting on the learning process
Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 33, pp. 35-52
-
Understanding Innovation Vectors in the Use of Open Educational Resources
Open Praxis, Vol. 16, Núm. 4, pp. 526-546
2023
-
Academic and Social Behaviour Profile of the Primary School Students who Possess and Play Video Games
Child Indicators Research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 227-245
-
Analysis of digital sustainability factors in the adoption of learning apps in primary and secondary education
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 83, pp. 24-40
-
El perfil del estudiante de educación primaria según la posesión y el uso de videojuegos
Gamificación y aprendizaje ubicuo en educación primaria (Graó)
-
Language Teacher Development in Computer-Mediated Collaborative Work and Digital Peer Assessment: An Innovative Proposal
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 40-54
-
The coming of age of LMOOC research. A systematic review (2019-21)
Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 17, Núm. 3, pp. 535-551
-
The significance of instructional design: analysis of content in Language MOOC forums
JALT CALL Journal, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-25
2021
-
Análisis de la calidad de los elementos facilitadores de una mayor satisfacción en los procesos de gamificación en las aulas.
IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21
-
Análisis de la percepción del estudiante sobre el empleo didáctico de Scratch en el aula
In-Red 2021. Lecciones aprendidas, ideas compartidas: VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Análisis de las ventajas del uso de Facebook en la enseñanza universitaria a distancia
Educación universitaria en ecosistemas de aprendizaje (Dykinson), pp. 58-67
-
Dinamización de los foros universitarios en lengua extranjera a través de la figura del "e- Leading Student"
Metodologías activas con TIC en la educación del siglo XXI: INNTED 2021-Congreso Internacional de Innovación y Tendencias Educativas (Dykinson), pp. 288-310
-
Facebook or LMS in Distance Education? Why University Students Prefer to Interact in Facebook Groups
International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 22, Núm. 3, pp. 119-141
-
G-rubric: The use of open technologies to provide personalised feedback in languages for specific purposes
EDULEARN21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 5th-6th, 2021, Online)
-
Los ambientes de aprendizaje en Educación Infantil: la importancia del patio
Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza (Dykinson), pp. 1738-1754