Publications in collaboration with researchers from Universidad Complutense de Madrid (24)

2024

  1. Toward an Integrated Framework for Clil-Based Blended Teaching

    Interdisciplinary Research and Innovation in Bilingual and Second Language Teacher Education (Taylor and Francis), pp. 173-189

2022

  1. Improving Oral Production Skills in the Business English Class Through Creative Dubbing

    ESP Today, Vol. 10, Núm. 1, pp. 99-122

  2. Literaturas gráficas y relatos visuales. Sobre poéticas y políticas de la imagen narrativa

    Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos, Núm. 156, pp. 75-76

2020

  1. Profanity and blasphemy in the subtitling of English into European Spanish

    Quaderns: Revista de traducció, Núm. 27, pp. 125-141

  2. Towards a Spell Checker for Zamboanga Chavacano Orthography

    PROCEEDINGS OF THE 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION (LREC 2020)

  3. Towards a spell checker for zamboanga chavacano orthography

    LREC 2020 - 12th International Conference on Language Resources and Evaluation, Conference Proceedings

2019

  1. Roales Ruiz, Antonio (2017). Técnicas para la Traducción Audiovisual subtitulación. Madrid: Escolar y Mayo Editores, 157 pp.

    Sendebar: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación, Núm. 30, pp. 415-417

2018

  1. The OFFTATLED project: offensive and taboo exchanges subtitled by online university students

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 27, pp. 204-219

2016

  1. Aprendiendo a hacer presentaciones efectivas en inglés con BusinessApp

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 41-61

  2. El aprendizaje de lenguas extranjeras mediante tecnología móvil en el contexto de la educación a distancia y combinada

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 25-40

  3. El diario comunista "Daily Worker" de Nueva York: un estudio hemerográfico de su evolucion durante el segundo pánico rojo de Estados Unidos

    Historia y comunicación social, Vol. 21, Núm. 2, pp. 343-362

  4. To innovate or not to innovate in the didactic second language scenario (and how): that is the question?

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 7-15

2015

  1. 'No wonder' as a marker of epistemic modality and affective evaluation

    Thinking modally: English and contrastive studies on modality (Cambridge Scholars Publishing), pp. 231-248

2014

  1. Reflections on the Future of Technology-Mediated LSP Research and Education

    Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 345-348

2013

  1. REALL: rubric for the evaluation of apps in language learning

    Jornadas Internacionales Tecnología móvil e innovación en el aula: nuevos retos y realidades educativas: Libro de actas