Capítulos de Libro (22) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2014

  1. An innovative approach for developing oral skills in English in a distance course

    Digital Competence Development in Higher Education: An International Perspective (Peter Lang AG), pp. 107-124

  2. Aprendizaje Colaborativo Asistido por Ordenador para la Transferencia de las Competencias Mediadora y Lingüístico-comunicativa en Inglés Especializado

    Digital Competence Development in Higher Education : An International Perspective (Peter Lang), pp. 87-106

  3. Automatic Specialized vs. Non-specialized Text Differentiation: The Usability of Grammatical Features in a Latin Multilingual Context

    Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 223-241

  4. Estudio empírico sobre el aprendizaje autónomo de lenguas extranjeras mediante dispositivos móviles

    La era de las TT.II.CC. en la nueva docencia (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 467-480

  5. Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings

    Análisis textual en la comunicación intercultural: actas del Congreso Internacional Topografías del Lenguaje Entre Culturas (MLAC10), Salamanca 5 al 7 de julio de 2010 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 19-27

  6. Hi hada ni bruja ni todo lo contrario (extrañas mujeres en la cultura popular italiana)

    Malas (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 439-450

  7. Ida Ramundo, donna bambina versus donna madre in "La Storia" di Elsa Morante

    Estupro: mitos antiguos & violencia moderna: homenaje a Franca Rame (Arcibel), pp. 416-425

  8. L2 Motivation in Spanish University Students: A Pilot Study on the L2 Motivation Self System

    Studies in Philology: Linguistics, Literature and Cultural Studies in Modern Languages (Cambridge Scholars Publishing), pp. 95-115

  9. Madre ausente, madre errante (o como ser madres-poetas): maternidad, creatividad y poesia en Mina Loy y Diana di Prima

    Malas (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 157-182

  10. Margaret Atwood y el legado literario de la Primera Guerra Mundial

    Mujeres en guerra / guerra de mujeres en la sociedad, el arte y la literatura (Arcibel)

  11. Mujer y paisaje: simbiosis y destrucción desde la perspectiva telúrica galleguiana

    Estupro: mitos antiguos & violencia moderna: homenaje a Franca Rame (Arcibel), pp. 247-258

  12. Reflections on the Future of Technology-Mediated LSP Research and Education

    Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 345-348

  13. Releyendo a Eva: la revisión texonómica contra subversión en "She unnames them", de ursula K. Le Guin

    Malas (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 247-264

  14. Rossana Campo entre Al Pacino y Clint Eastwood

    Sobre la adaptacion y más allá: trasvases filmoliterarios (Sociedad Española de Literatura General y Comparada), pp. 349-358

  15. Scrutinizing the "Medical Glance" Bodily Decay, Disease and Death in Margaret Atwood's The Edible Woman

    ALIVE AND KICKING AT ALL AGES: CULTURAL CONSTRUCTIONS OF HEALTH AND LIFE COURSE IDENTITY (TRANSCRIPT VERLAG), pp. 275-283

  16. The I-AGENT Project: Blended Learning Proposal for Professional English Integrating an AI Extended Version of Moodle with Classroom Work for the Practice of Oral Skills

    Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 45-67

  17. The chicana geographical imagination: border exploring gendered spaces in Ana Castillo´s Poetry

    Crossing the bordes of imagination (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 77-91

  18. The evaluation of intonation: pitch range differences in english and spanish

    Evaluation in context (John Benjamins), pp. 179-194

  19. The evaluative palette of verbal irony

    Evaluation in context (John Benjamins), pp. 93-116

  20. The many faces and phases of evaluation

    Evaluation in context (John Benjamins), pp. 3-23