Departamento
FILOLOGÍAS EXTRANJERAS Y SUS LINGÜÍSTICAS
Capítulos de Libro (22) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2014
-
An innovative approach for developing oral skills in English in a distance course
Digital Competence Development in Higher Education: An International Perspective (Peter Lang AG), pp. 107-124
-
Aprendizaje Colaborativo Asistido por Ordenador para la Transferencia de las Competencias Mediadora y Lingüístico-comunicativa en Inglés Especializado
Digital Competence Development in Higher Education : An International Perspective (Peter Lang), pp. 87-106
-
Automatic Specialized vs. Non-specialized Text Differentiation: The Usability of Grammatical Features in a Latin Multilingual Context
Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 223-241
-
Estudio empírico sobre el aprendizaje autónomo de lenguas extranjeras mediante dispositivos móviles
La era de las TT.II.CC. en la nueva docencia (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 467-480
-
Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings
Análisis textual en la comunicación intercultural: actas del Congreso Internacional Topografías del Lenguaje Entre Culturas (MLAC10), Salamanca 5 al 7 de julio de 2010 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 19-27
-
Hi hada ni bruja ni todo lo contrario (extrañas mujeres en la cultura popular italiana)
Malas (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 439-450
-
Ida Ramundo, donna bambina versus donna madre in "La Storia" di Elsa Morante
Estupro: mitos antiguos & violencia moderna: homenaje a Franca Rame (Arcibel), pp. 416-425
-
L2 Motivation in Spanish University Students: A Pilot Study on the L2 Motivation Self System
Studies in Philology: Linguistics, Literature and Cultural Studies in Modern Languages (Cambridge Scholars Publishing), pp. 95-115
-
Madre ausente, madre errante (o como ser madres-poetas): maternidad, creatividad y poesia en Mina Loy y Diana di Prima
Malas (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 157-182
-
Margaret Atwood y el legado literario de la Primera Guerra Mundial
Mujeres en guerra / guerra de mujeres en la sociedad, el arte y la literatura (Arcibel)
-
Mujer y paisaje: simbiosis y destrucción desde la perspectiva telúrica galleguiana
Estupro: mitos antiguos & violencia moderna: homenaje a Franca Rame (Arcibel), pp. 247-258
-
Reflections on the Future of Technology-Mediated LSP Research and Education
Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 345-348
-
Releyendo a Eva: la revisión texonómica contra subversión en "She unnames them", de ursula K. Le Guin
Malas (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 247-264
-
Rossana Campo entre Al Pacino y Clint Eastwood
Sobre la adaptacion y más allá: trasvases filmoliterarios (Sociedad Española de Literatura General y Comparada), pp. 349-358
-
Scrutinizing the "Medical Glance" Bodily Decay, Disease and Death in Margaret Atwood's The Edible Woman
ALIVE AND KICKING AT ALL AGES: CULTURAL CONSTRUCTIONS OF HEALTH AND LIFE COURSE IDENTITY (TRANSCRIPT VERLAG), pp. 275-283
-
The I-AGENT Project: Blended Learning Proposal for Professional English Integrating an AI Extended Version of Moodle with Classroom Work for the Practice of Oral Skills
Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 45-67
-
The chicana geographical imagination: border exploring gendered spaces in Ana Castillo´s Poetry
Crossing the bordes of imagination (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 77-91
-
The evaluation of intonation: pitch range differences in english and spanish
Evaluation in context (John Benjamins), pp. 179-194
-
The evaluative palette of verbal irony
Evaluation in context (John Benjamins), pp. 93-116
-
The many faces and phases of evaluation
Evaluation in context (John Benjamins), pp. 3-23