Publications in collaboration with researchers from Universidad Pablo de Olavide (105)

2024

  1. Apoyos sociales y autogestión del tiempo para el bienestar personal: una mirada intercultural para la intervención

    Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 167-183

2023

  1. A Model to Measure University Students’ Learning Efficacy and Satisfaction During the COVID-19 Pandemic

    Croatian Journal of Education, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1191-1223

  2. A Review of Evolving Paradigms in Youth Studies

    Societies, Vol. 13, Núm. 6

  3. Academic and Social Behaviour Profile of the Primary School Students who Possess and Play Video Games

    Child Indicators Research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 227-245

  4. Advancing Gender Equality in Schools through Inclusive Physical Education and Teaching Training: A Systematic Review

    Societies, Vol. 13, Núm. 3

  5. Analysis of predisposition in levels of individual digital competence among Spanish university students

    Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4

  6. ChatGPT: The brightest student in the class

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 49

  7. Exploring the Relationship between Early Leaving of Education and Training and Mental Health among Youth in Spain

    Societies, Vol. 13, Núm. 5

  8. Gamifying Machine Teaching: Human-in-the-Loop Approach for Diphthong and Hiatus Identification in Spanish Language

    Procedia Computer Science

  9. La perspectiva de género y su aplicación en la etapa de educación infantil

    Pedagogía digital feminista en educación superior (Dykinson), pp. 232-246

  10. La supervisión de la práctica docente y de la función directiva en centros educativos no universitarios

    Creación y experiencias de conocimientos en ámbitos educativos (Dykinson), pp. 37-52

  11. Sharenting e influencers: un estudio de caso : la influencer María Pombo

    Desafíos y retos de las redes sociales en el ecosistema de la comunicación (McGraw Hill España), pp. 527-538

  12. Sharenting e influencers: una revisión narrativa de la literatura

    Desafíos y retos de las redes sociales en el ecosistema de la comunicación (McGraw Hill España), pp. 515-525

  13. Superar la brecha de género en la educación digital: Nuevas propuestas desde la perspectiva feminista

    Pedagogía digital feminista en educación superior (Dykinson), pp. 294-305

  14. Una revisión de la literatura sobre la aplicación de la perspectiva de género en la enseñanza universitaria: Claves y retos

    Pedagogía digital feminista en educación superior (Dykinson), pp. 40-54

2022

  1. Educando en derechos humanos: cohousing : un modelo educativo-comunitario.

    Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa. (Dykinson), pp. 32-57

  2. Gamification and gaming proposals, teachers’ perceptions and practices in Primary Education

    Interaction Design and Architecture(s), pp. 213-229

  3. Graphic Model of Virtual Teaching Supervision through Fuzzy Logic in Non-University Educational Centers

    International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 24

  4. Impact of Family Communication on Spanish Adolescents’ Dysfunctional Behaviour on Social Networks

    Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 31, Núm. 7, pp. 942-961

  5. Implicación de la formación previa y hábitos de usos personales y académicos de internet en la manifestación de diferentes bloques de competencias básicas digitales 2.0 en estudiantes universitarios

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 18, pp. 18-46