Universidad de Alcalá-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (67)

2023

  1. Explanatory variables of educational innovation: A model based on personality traits

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 21, Núm. 60, pp. 349-372

  2. Improving motor skills in early education: using smartphones on the Brazilian–Bolivian border

    Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 28, Núm. 6, pp. 692-705

  3. Teaching innovation factors: analysis from three Iberoamerican countries

    Educational Studies

2021

  1. El uso de aplicaciones móviles en el aprendizaje de las matemáticas: una revisión sistemática

    Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 36, Núm. 1, pp. 17-34

  2. Human and Children’s Rights in the Context of Education and School Mediation

    Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 10, Núm. 1, pp. 143-154

  3. Inclusión y mejora de la convivencia con smartphone en un contexto brasileño de vulnerabilidad

    Inclusión y convivencia en los centros educativos: experiencias y propuestas (Síntesis), pp. 261-289

  4. La convivencia escolar como dimensión configuradora de la participación dentro de un enfoque inclusivo

    Inclusión y convivencia en los centros educativos: experiencias y propuestas (Síntesis), pp. 19-42

2020

  1. Detecting problems of coexistence: Giving voice to students

    Research Anthology on School Shootings, Peer Victimization, and Solutions for Building Safer Educational Institutions (IGI Global), pp. 572-599

  2. La satisfacción personal y profesional del docente de secundaria: un análisis de rendimiento académico desde los datos de PISA 2015

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 4, pp. 79-94

  3. Teacher education in cooperative learning and its influence on inclusive education

    Improving Schools, Vol. 23, Núm. 3, pp. 277-290

  4. Un análisis didáctico de la práctica docente en la enseñanza de la lectura del reloj analógico

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 23, Núm. 1, pp. 409-436

  5. Young People’s Autonomy and Psychological Well-Being in the Transition to Adulthood: A Pathway Analysis

    Frontiers in Psychology, Vol. 11