Gestión académica a distancia de asignaturas de Matemáticas con un número muy elevado de estudiantes

  1. Álvarez López, Alberto Augusto 1
  2. Prieto Rumeau, Tomás 1
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
    info

    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

Journal:
Anales de ASEPUMA

ISSN: 2171-892X

Year of publication: 2012

Issue: 20

Type: Article

More publications in: Anales de ASEPUMA

Abstract

The subject of Mathematics I, in the Business Administration Grade in the UNED, is studied in the first semester of its first course. It is a subject with a very high rate of students, due to the strong demand for this Grade. This fact, considering also that there are only two teachers for the subject, force these teachers to follow a special organization of the different tasks in order to get suitable results. The target of this paper is to describe the “teaching management” of the subject, emphasizing those features caused by the fact of being a distance subject. Also, we list the difficulties coming from the fact of the high rate of students, and explain some possible solutions to solve them.

Bibliographic References

  • Álvarez, A., Buendía, M. y Sanz, J. (2010). “Una Experiencia de Enseñanza a Distancia de Problemas Complejos de Matemáticas Avanzadas para la Economía”. Anales de ASEPUMA, Vol. 18: 106.
  • Álvarez, A., Buendía, M. y Sanz, J. (2011). “Una Experiencia de Resolución Guiada a Distancia de Problemas de Matemáticas Avanzadas para la Economía”. IV Jornadas de Redes de Innovación en Investigación Docente. UNED, Madrid, marzo de 2011.
  • Prieto Rumeau, T. y Álvarez López, A.A. (2011).” Evaluación del uso de herramientas virtuales en asignaturas de matemáticas”. Actas de las XIX Jornadas de ASEPUMA, Valencia.
  • Prieto Sáez, E.; Álvarez López, A.A. (2010). Algebra Lineal para Administración y Dirección de Empresas. Sanz y Torres, Madrid.