La vidriera como ornamento traslúcido de la arquitectura del espectáculo. Teatros y cines madrileños del primer tercio del siglo XX
- Víctor Nieto Alcaide 1
- Victoria Soto Caba 2
- Sheila Reinoso Blázquez 2
- Olivia Nieto Yusta 2
-
1
Real Academia de Bellas Artes de San Fernando
info
Real Academia de Bellas Artes de San Fernando
Madrid, España
-
2
Universidad Nacional de Educación a Distancia
info
- René J. Payo Hernanz (coord.)
- Elena Martín Martínez de Simón (coord.)
- José Matesanz del Barrio (coord.)
- María José Zaparaín Yáñez (coord.)
Verlag: Universidad de Burgos
ISBN: 978-84-16283-64-4
Datum der Publikation: 2019
Ausgabe: 1
Seiten: 809-814
Kongress: Congreso Nacional de Historia del Arte (22. 2018. Burgos)
Art: Konferenz-Beitrag
Zusammenfassung
From the end of the nineteenth century until the mid-twentieth century stained glass experienced a great development for its significance, for its symbolic, aesthetic and ornamental value. The project "Stained Glass in Public Buildings in Madrid" studies its significance in the Calderon Theater, the Rialto Theater, the Infanta Isabel Theater, the Avenida Cinema and the Ideal Cinema.