La vidriera como ornamento traslúcido de la arquitectura del espectáculo. Teatros y cines madrileños del primer tercio del siglo XX

  1. Víctor Nieto Alcaide 1
  2. Victoria Soto Caba 2
  3. Sheila Reinoso Blázquez 2
  4. Olivia Nieto Yusta 2
  1. 1 Real Academia de Bellas Artes de San Fernando
    info

    Real Academia de Bellas Artes de San Fernando

    Madrid, España

  2. 2 Universidad Nacional de Educación a Distancia
    info

    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

Liburua:
Vestir la arquitectura: XXII Congreso Nacional de Historia del Arte
  1. René J. Payo Hernanz (coord.)
  2. Elena Martín Martínez de Simón (coord.)
  3. José Matesanz del Barrio (coord.)
  4. María José Zaparaín Yáñez (coord.)

Argitaletxea: Universidad de Burgos

ISBN: 978-84-16283-64-4

Argitalpen urtea: 2019

Alea: 1

Orrialdeak: 809-814

Biltzarra: Congreso Nacional de Historia del Arte (22. 2018. Burgos)

Mota: Biltzar ekarpena

Laburpena

From the end of the nineteenth century until the mid-twentieth century stained glass experienced a great development for its significance, for its symbolic, aesthetic and ornamental value. The project "Stained Glass in Public Buildings in Madrid" studies its significance in the Calderon Theater, the Rialto Theater, the Infanta Isabel Theater, the Avenida Cinema and the Ideal Cinema.