El ‘emofeedback’la inteligencia emocional y el feedback en los procesos de acompañamiento
- Domingo Gallego Gil 1
- Carlos Ongallo Chanclón 2
- 1 Universidad Camilo José Cela (España)
- 2 Universidad de Extremadura (España)
ISSN: 2695-5016
Año de publicación: 2020
Título del ejemplar: Inteligencia emocional
Volumen: 25
Número: 2
Páginas: 1-22
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Revista de Ciencias de la Comunicación e Información
Resumen
This article analyzes the importance of feedback in the different processes of accompaniment and formal interpersonal relationships, and proposes a new concept that incorporates the entire theoretical field of emotional intelligence: emofeedback, which is defined as the feedback processes that incorporate intelligence emotional in their approaches. From performance evaluations to tutoring, from mentoring activities to clinical interviews, feedback is analyzed from three basic principles: a) Feedback always aims to provide fact-based information. b) It is necessary to train in this type of techniques. c) Individuals can only improve if they are told to improve and are helped with adequate information on procedures and behaviors.
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