Estudio sobre las motivaciones en la elección de ser maestro

  1. Gratacós, Gloria
Zuzendaria:
  1. Miquel Bastons Zuzendaria
  2. Marta López-Jurado Puig Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universitat Internacional de Catalunya

Fecha de defensa: 2014(e)ko maiatza-(a)k 26

Epaimahaia:
  1. Ramón Pérez Juste Presidentea
  2. Carlos Rey Idazkaria
  3. Encarnación Sánchez-Lissen Kidea

Mota: Tesia

Teseo: 365018 DIALNET lock_openTDX editor

Laburpena

L'objectiu d'aquesta investigació és aprofundir en les motivacions que impulsen els alumnes a triar estudis d'Educació, tenint en compte una teoria de la motivació que serveixi com a marc conceptual clar i complet . Per a això, en l' estudi de l'estat de la qüestió es fa una revisió de les investigacions realitzades sobre els motius per a l'elecció d'estudis d'Educació en l'àmbit nacional i internacional, així com la revisió de la teoria de la motivació en l'àmbit educatiu. Com a conclusió a aquesta anàlisi, es proposa la necessitat de redefinir el concepte de motivació incorporant la teoria antropològica de la motivació desenvolupada per Pérez López que introdueix les motivacions transcendents -anomenades també prosocials o altruistes -en l'àmbit educatiu . La segona part de la investigació consisteix en l'adaptació d'una escala de mesura de la motivació (Factors Influencing Teaching choice scale -coneguda com FIT-choice scale-) que recull els elements claus de la motivació de Pérez López, així com les variables que apareixen en els estudis realitzats sobre els motius d'elecció d'estudis d'Educació. Posteriorment, es recull i analitza els resultats de la investigació empírica realitzada amb aquesta escala en diverses facultats d'Educació de la Comunitat de Madrid. Es finalitza amb una comparativa dels resultats obtinguts en la mostra amb els obtinguts en altres països.