Estudio sobre las motivaciones en la elección de ser maestro

  1. Gratacós, Gloria
Dirigée par:
  1. Miquel Bastons Directeur/trice
  2. Marta López-Jurado Puig Directrice

Université de défendre: Universitat Internacional de Catalunya

Fecha de defensa: 26 mai 2014

Jury:
  1. Ramón Pérez Juste President
  2. Carlos Rey Secrétaire
  3. Encarnación Sánchez-Lissen Rapporteur

Type: Thèses

Teseo: 365018 DIALNET lock_openTDX editor

Résumé

L'objectiu d'aquesta investigació és aprofundir en les motivacions que impulsen els alumnes a triar estudis d'Educació, tenint en compte una teoria de la motivació que serveixi com a marc conceptual clar i complet . Per a això, en l' estudi de l'estat de la qüestió es fa una revisió de les investigacions realitzades sobre els motius per a l'elecció d'estudis d'Educació en l'àmbit nacional i internacional, així com la revisió de la teoria de la motivació en l'àmbit educatiu. Com a conclusió a aquesta anàlisi, es proposa la necessitat de redefinir el concepte de motivació incorporant la teoria antropològica de la motivació desenvolupada per Pérez López que introdueix les motivacions transcendents -anomenades també prosocials o altruistes -en l'àmbit educatiu . La segona part de la investigació consisteix en l'adaptació d'una escala de mesura de la motivació (Factors Influencing Teaching choice scale -coneguda com FIT-choice scale-) que recull els elements claus de la motivació de Pérez López, així com les variables que apareixen en els estudis realitzats sobre els motius d'elecció d'estudis d'Educació. Posteriorment, es recull i analitza els resultats de la investigació empírica realitzada amb aquesta escala en diverses facultats d'Educació de la Comunitat de Madrid. Es finalitza amb una comparativa dels resultats obtinguts en la mostra amb els obtinguts en altres països.