El juego y otros principios pedagógicosSupervivencia en la educación a distancia y virtual

  1. Lorenzo García Aretio 1
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
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    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

Revista:
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia

ISSN: 1138-2783

Año de publicación: 2016

Título del ejemplar: Juegos digitales y gamificación aplicados en el ámbito de la educación

Volumen: 19

Número: 2

Páginas: 9-23

Tipo: Artículo

DOI: 10.5944/RIED.19.2.16175 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

It could be agreed that the digital age has introduced many new foundations and principles into education. The reality, however, is different. Pedagogical principles that have supported classical education for decades, and even centuries, are still present in the digital age. That is, they are not new, even though they may appear to be so. They were established in the past, are solid and have, for a long time, helped to provide quality to different educational proposals. In this article, we focus on a brief analysis of a number of prominent contemporary pedagogical principles, valid both for classroom educational formats and for distance learning, whether supported by more conventional methods or by digital systems, namely: individualization, socialization, activity, autonomy, intuition, creativity and play.

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