Enriqueciendo la realidad: realidad aumentada con estudiantes de Educación

  1. Castañeda Quintero, Linda Johanna
  2. Gutiérrez Porlán, Isabel
  3. Román García, María del Mar
Aldizkaria:
@tic. revista d'innovació educativa

ISSN: 1989-3477

Argitalpen urtea: 2014

Zenbakia: 12

Orrialdeak: 15-25

Mota: Artikulua

DOI: 10.7203/ATTIC.12.3544 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Beste argitalpen batzuk: @tic. revista d'innovació educativa

Laburpena

En aquest article presentem una experiència d'innovació educativa duta a terme amb estudiants de 1r de Grau en Educació Social en el marc de l'assignatura TIC en Educació Social. Presentem a continuació una descripció detallada de la tasca duta a terme, a més dels principals resultats que hem obtingut. Entenem que aquests resultats incideixen en la necessitat d'aprofundir en la importància de l'aprenentatge autònom, basat en un treball d'aprenentatge per tasques, que entengui als estudiants com a persones capaces d'emprendre tasques complexes que els portin al desenvolupament de processos cognitius superiors i de gran qualitat en el marc de la seva educació.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Adell, Jordi; Castañeda, Linda (2012). Tecnologías emergentes, ¿pedagogías emergentes? En J. Hernández, M. Pennesi, D. Sobrino y A. Vázquez (coord.). Tendencias emergentes en educación con TIC (13-32). Barcelona: Asociación Espiral, Educación y Tecnología.
  • Barolomé, Antonio (2008). Vídeo Digital y Educación. Madrid: Síntesis.
  • Basogain, X., Olabe, M., Espinosa, K., Rouèche, C., Olabe, J. C. (2007). Realidad Aumentada en la Educación: una tecnología emergente. http://www.anobium.es/docs/gc_fichas/doc/6CFJNS alrt.pdf Fecha de consulta, 12.06.2014.
  • Boekaerts, Monique (1997). Self-regulated learning: a new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers, and students. Learning and instruction, 7 (2), pp. 151-86. http://dx.doi.org/10.1016/S0959-4752(96)00015-1
  • Castañeda, Linda; Adell, Jordi (eds.). (2013). Entornos personales de Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil.
  • De Pedro, Javier (2011). Realidad Aumentada: un nuevo paradigma en la educación superior. En Actas del Congreso Iberoamericano Educación y Sociedad. Universidad La Serena (Chile), pp. 300-307. ISBN: 978-84-8138-017-0.
  • Escudero, Juan M. (2008). Las competencias profesionales y la formación universitaria: posibilidades y riesgos. Red U. Revista de Docencia Universitaria, Monográfico, 2 http://upo.es/revistas/index.php/pedagogia_social/ar ticle/viewFile/35/31 Fecha de consulta, 12.06.2014.
  • Estebanell, Meritxell; Ferrés, Josefina; Cornellà, Pere; Codina, David (2012). Realidad aumentada y códigos QR en educación. En Tendencias emergentes en educación con TIC (pp. 277-320). Barcelona: Editorial Espiral. ISBN 978-84-616-0448-7.
  • Fernández, Jorge Juan (2008): Más allá de Google. Barcelona: Zero Factory S.L.
  • Fundación Telefónica (2011). Realidad Aumentada: una nueva lente para ver el mundo. Ariel y Fundación Telefónica.
  • Johnson, Larry; Adams Becker; Samantha, Estrada, V., Freeman, A. (2014). NMC Horizon Report: 2014 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.
  • Lee, Kangdon (2012). Augmented Reality in Education and Training. Techtrends: Linking Research & Practice To Improve Learning, 56 (2).
  • Méndez, Pedro J. (2012). Mundos Cambiantes: La Tecnología y la Educación 3.0. Revista complutense de educación. 23 (1). pp. 11-22. http://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/ 39099/37712 Fecha de consulta, 12.06.2014.
  • Mitra, Sugata; Rana, Vivek (2001). Children and the Internet: experiments with minimally invasive education in India, The British Journal of Educational Technology 32 (2), pp. 221-232. http://dx.doi.org/10.1111/1467-8535.00192
  • Ponte, Manuel (2011). La rebelión de los Lurkers, participation inequality. Blog de Manuel Ponte. http://manuelponte.com/2011/11/10/la-rebelion-delos-lukers-participation-inequality Fecha de consulta, 12.06.2014.
  • Preece, Jenny; Nonnecke, Blair; Andrews, Dorine (2004). The top 5 reasons for lurking: Improving community experiences for everyone. Computers in Human Behavior, 20 (2), 201-223. http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2003.10.015
  • Prensky, Marc (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, October, 9 (5).
  • Ramsden, Paul (2003). Learning to Teach in Higher Education. Londres: RoutledgeFalmer.
  • Reinoso, Raul (2013). Módulo 1: Introducción a la realidad aumentada. [Presentación slideshare]. Escuela virtual de verano 2013 espiral (eve13). http://www.slideshare.net/tecnotic Fecha de consulta, 12.06.2014.
  • Sharples, Mike; McAndrew, Patrick; Weller, Martin; Ferguson, Rebecca; FitzGerald, Elizabeth; Hirst, Tony; Gaved, Mark (2013). Innovating Pedagogy 2013: Open University Innovation Report 2. The Open University. Milton Keynes: The Open University.
  • White, David; Le Cornu, Alison (2011). Visitors and Residents: A New Typology for Online Engagement. First Monday, 16 (9). http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/3171/3049 Fecha de consulta, 12.06.2014.