Publicaciones (107) Publicaciones de ANGELES SANCHEZ-ELVIRA PANIAGUA

2022

  1. Assessment of a group of 3 NOOCs on Nuclear Safety Culture

    Proceedings of 2022 IEEE Learning with MOOCS, LWMOOCS 2022

  2. Avoiding e-protoring, ensuring trust: UNED’s AvEx

    Designing online assessment. Solutions that are rigorous, trusted, flexible and scalable (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 75-77

  3. Evolución de la educación síncrona digital en la UNED de España: de la prepandemia a la postpandemia

    Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (Virtual Educa), pp. 217-260

2021

  1. "IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project

    The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 32-34

2020

  1. Museos accesibles con apoyo de realidad mixta y gamificaciones: una narrativa artística enriquecida en el proyecto MUSACCES

    Cultura y tecnologías digitales socialmente responsables e innovadoras (Trea), pp. 69-82

2019

  1. Museum Accessibility through Technology. The MUSACCES Project Experience

    STUDI AVANZATI DI EDUCAZIONE MUSEALE. LEZIONI Experimental Education Studies Series (Edizioni Scientifiche Italiane SPA (Italia)), pp. 113-124

  2. UNEDTrivial: nuevas evidencias de la utilidad y eficacia del aprendizaje móvil y radicalmente simplificado para potenciar el "engagement" y el rendimiento de los estudiantes

    X Jornadas de Investigación en Innovación Docente de la UNED. Innovación educativa en la era digital

2018

  1. Acciones del Plan de Acogida para la prevención del abandono de los estudiantes de la Facultad de Psicología de la UNED

    La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017

  2. Developing student support for open and distance learning: The EMPOWER project

    Journal of Interactive Media in Education, Vol. 2018, Núm. 1

  3. Innovative Social Approach in the Nuclear Sector: A MOOC on Nuclear Safety Culture Within H2020 ANNETTE Project

    Proceedings of 2018 Learning With MOOCS, LWMOOCS 2018

  4. Online Induction Programmes. Supporting prospective and new ODL students: The institutional approach

    The Envisioning Report for Empowering Universities. V 2 (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 41-44

  5. Proyecto MentoruMS: una experiencia de b-mentoring

    Innovación educativa en la era digital: libro de actas

  6. The Role of Psychological Strengths, Coping Strategies and Well-Being in the Prediction of Academic Engagement and Burnout in First-Year University Students

    Acción psicológica, Vol. 15, Núm. 2, pp. 51-68

  7. UNEDTrivial: nuevas evidencias de la utilidad y eficiencia del aprendizaje móvil y radicalmente simplificado para potenciar el engagement y el rendimiento de los estudiantes

    Innovación educativa en la era digital: libro de actas

  8. Using semantic technologies for formative assessment and scoring in large courses and MOOCs

    Journal of Interactive Media in Education, Vol. 2018, Núm. 1

2017

  1. E-xcellence methodology: Lessons learned over ten years of development and implementation

    The Online, Open and Flexible Higher Education Conference: Higher Education for the Future: Accelerating and Strengthening Innovation

  2. Red QStream: Utilidad y eficacia del aprendizaje móvil y radicalmente simplificado para el engagement de los estudiantes en la asignatura Psicología de las Diferencias Individuales

    Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED