ANGELES
SANCHEZ-ELVIRA PANIAGUA
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (109) Publicaciones de ANGELES SANCHEZ-ELVIRA PANIAGUA
2024
-
Dimensiones de la Procrastinación y su Impacto Combinado en el Rendimiento Académico en la Educación a Distancia
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 15, Núm. 2, pp. 46-55
-
Innovation in Inclusive Museums Education and Training Through an Online Pilot Course
2024 International Symposium on Computers in Education (SIIE)
2023
-
Academic Procrastination in Children and Adolescents: A Scoping Review
Children, Vol. 10, Núm. 6
-
Contribución de la pasión y la procrastinación académica multidimensional sobre el burnout en el ámbito universitario a distancia
Acción psicológica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 131-146
-
Dimensional Structure of MAPS-15: Validation of the Multidimensional Academic Procrastination Scale
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 4, pp. 3201
2022
-
Assessment of a group of 3 NOOCs on Nuclear Safety Culture
Proceedings of 2022 IEEE Learning with MOOCS, LWMOOCS 2022
-
Avoiding e-protoring, ensuring trust: UNED’s AvEx
Designing online assessment. Solutions that are rigorous, trusted, flexible and scalable (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 75-77
-
Evolución de la educación síncrona digital en la UNED de España: de la prepandemia a la postpandemia
Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (Virtual Educa), pp. 217-260
2021
-
"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project
The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 32-34
2020
-
Museos accesibles con apoyo de realidad mixta y gamificaciones: una narrativa artística enriquecida en el proyecto MUSACCES
Cultura y tecnologías digitales socialmente responsables e innovadoras (Trea), pp. 69-82
2019
-
Museum Accessibility through Technology. The MUSACCES Project Experience
STUDI AVANZATI DI EDUCAZIONE MUSEALE. LEZIONI Experimental Education Studies Series (Edizioni Scientifiche Italiane SPA (Italia)), pp. 113-124
-
UNEDTrivial: nuevas evidencias de la utilidad y eficacia del aprendizaje móvil y radicalmente simplificado para potenciar el "engagement" y el rendimiento de los estudiantes
X Jornadas de Investigación en Innovación Docente de la UNED. Innovación educativa en la era digital
2018
-
Acciones del Plan de Acogida para la prevención del abandono de los estudiantes de la Facultad de Psicología de la UNED
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
Developing student support for open and distance learning: The EMPOWER project
Journal of Interactive Media in Education, Vol. 2018, Núm. 1
-
Innovative Social Approach in the Nuclear Sector: A MOOC on Nuclear Safety Culture Within H2020 ANNETTE Project
Proceedings of 2018 Learning With MOOCS, LWMOOCS 2018
-
Online Induction Programmes. Supporting prospective and new ODL students: The institutional approach
The Envisioning Report for Empowering Universities. V 2 (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 41-44
-
Proyecto MentoruMS: una experiencia de b-mentoring
Innovación educativa en la era digital: libro de actas
-
The Role of Psychological Strengths: coping Strategies and Well-Being in the Prediction of Academic Engagement and Burnout in First-Year University Students
Acción psicológica, Vol. 15, Núm. 2, pp. 51-68
-
UNEDTrivial: nuevas evidencias de la utilidad y eficiencia del aprendizaje móvil y radicalmente simplificado para potenciar el engagement y el rendimiento de los estudiantes
Innovación educativa en la era digital: libro de actas
-
Using semantic technologies for formative assessment and scoring in large courses and MOOCs
Journal of Interactive Media in Education, Vol. 2018, Núm. 1