GABRIELA ELBA
TOPA CANTISANO
Catedrático de Universidad
Mª CRISTINA
GARCIA AEL
Profesor Titular Universidad
Publicaciones en las que colabora con Mª CRISTINA GARCIA AEL (17)
2024
-
A meta-analysis of psychological empowerment: Antecedents, organizational outcomes, and moderating variables
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 2, pp. 1759-1784
2023
-
Cognitive and affective-motivational states as mediators of the association between presenteeism and job satisfaction
Revue Europeenne de Psychologie Appliquee, Vol. 73, Núm. 6
2022
-
Perception of vulnerability and ruminant thoughts about COVID-19 in spanish students
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 12, Núm. 10, pp. 1463-1470
2021
-
Can psychological empowerment prevent emotional disorders in presence of fear of COVID-19 in health workers? A cross-sectional validation study
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 8
-
Hablando fluidamente de psicología del trabajo: desarrollo de competencias de comunicación oral y escrita
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Influence of gender determinants on informal care and health service utilization in spain: Ten years after the approval of the equality law
Administrative Sciences, Vol. 11, Núm. 2
-
Investigating the relationship between stress and self-rated health during the financial crisis and recession in 2008: The mediating role of job satisfaction and social support in Spain
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 7
-
Occupational Stress and Catholic Priests: A Scoping Review of the Literature
Journal of Religion and Health, Vol. 60, Núm. 6, pp. 3807-3870
-
On the way to reduce marine microplastics pollution. Research landscape of psychosocial drivers
Science of the Total Environment, Vol. 799
-
Proyecto de innovación docente sobre la incorporación de competencias infográficas en una asignatura de Máster: análisis pre y post actividad
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Proyecto de innovación docente sobre la incorporación de competencias infográficas en una asignatura de máster: Análisis pre y post actividad
Innovación docente e investigación en ciencias de la salud: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 373-386
-
The mediating role of work-health balance in the relationship between perceived work ability and affective job satisfaction
Psihologijske Teme, Vol. 30, Núm. 3, pp. 547-572
2020
-
The influence of work resources, demands, and organizational culture on job satisfaction, organizational commitment, and citizenship behaviors of spanish police officers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 20, pp. 1-22
-
The mediating role of psychological capital between motivational orientations and their organizational consequences
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-20
-
Well-being at work after return to work (Rtw): A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 20, pp. 1-27
2019
-
Job crafting among labor union representatives: Its impact on work engagement and job satisfaction
Social Sciences, Vol. 8, Núm. 1
-
Psicosociología aplicada a la prevención de riesgos laborales
Sanz y Torres