M NURIA
CARRIEDO LOPEZ
Catedrático de Universidad
Argitalpenak (74) M NURIA CARRIEDO LOPEZ argitalpenak
2024
-
Cognitive, emotional, and social factors promoting psychosocial adaptation: a study of latent profiles in people living in socially vulnerable contexts
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Executive functioning profiles and mathematical and reading achievement in Grades 2, 6, and 10
Journal of School Psychology, Vol. 106
2023
-
Executive functioning skills and (low) math achievement in primary and secondary school
Journal of Experimental Child Psychology, Vol. 235
2022
-
The role of cognitive flexibility and inhibition in complex dynamic tasks: the case of sight reading music
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4625-4637
-
The role of executive functions, social cognition and intelligence in predicting social adaptation of vulnerable populations
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
2020
-
A developmental study of the bat/ball problem of CRT: How to override the bias and its relation to executive functioning
British Journal of Psychology, Vol. 111, Núm. 2, pp. 335-356
-
Inhibitory control and temporal perception in cerebral palsy
Child Neuropsychology, Vol. 26, Núm. 3, pp. 362-387
2019
-
The contributions of updating in working memory sub-processes for sight-reading music beyond age and practice effects
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JAN
2018
-
Differences in updating processes between musicians and non-musicians from late childhood to adolescence
Learning and Individual Differences, Vol. 61, pp. 188-195
2017
-
Escenarios psicoevolutivos como marco de aprendizaje de la Psicología del Desarrollo
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
-
Presentación de las Actas. VIII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente. Los trabajos fin de carrera (TFG y TFM): el camino de la profesionalización
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
-
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED
koord.
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
2016
-
Development of the updating executive function: From 7-year-olds to young adults
Developmental Psychology, Vol. 52, Núm. 4, pp. 666-678
-
The development of metaphor comprehension and its relationship with relational verbal reasoning and executive function
PLoS ONE, Vol. 11, Núm. 3
2015
-
Updating executive function and performance in reading comprehension and problem solving
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 1, pp. 298-309
2013
-
Aprendizaje, desarrollo y practicas
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
2011
-
The semantics of "unless" conditionals: evidence from "unless" and disjunctive inferences
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 14, Núm. 2, pp. 569-579
-
Working Memory, Text Comprehension, and Propositional Reasoning: A New Semantic Anaphora WM Test
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 14, Núm. 1, pp. 37-49
2010
-
Capítulo 13. El desarrollo intelectual durante la adolescencia: el pensamiento formal
Psicología del desarrollo I (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 373-400
-
Estudio normativo de ambigüedad léxica en castellano, en niños y en adultos
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 31, Núm. 1, pp. 25-47