Publicaciones (23) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. 'Good for you!' Processing social emotions in L2 discourse comprehension: An ERP study

    Bilingualism, Vol. 26, Núm. 2, pp. 440-445

  2. A Failed Cross-Validation Study on the Relationship between LIWC Linguistic Indicators and Personality: Exemplifying the Lack of Generalizability of Exploratory Studies

    Psych, Vol. 4, Núm. 4, pp. 803-815

  3. Bayesian reasoning with emotional material in patients with schizophrenia

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  4. Can you change your mind? An ERP study of cognitive flexibility and new evidence integration

    Biological Psychology, Vol. 172

  5. Creatividad como medida cognitiva en jóvenes con discapacidad intelectual

    Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles, Vol. 15, Núm. 1, pp. 35-46

  6. Distilling vector space model scores for the assessment of constructed responses with bifactor Inbuilt Rubric method and latent variables

    Behavior Research Methods, Vol. 54, Núm. 5, pp. 2579-2601

  7. Eficacia de una intervención psicológica breve en línea durante el confinamiento por COVID-19: Efficacy of an online brief psychological intervention during lockdown on COVID-19

    Revista de psicoterapia, Vol. 33, Núm. 122, pp. 173-193

  8. El rol y perfil del Tutor Profesional de Prácticas en la UNED

    XII Jornadas de Redes de Innovación Docente

  9. Estudio de la comunicación no verbal en tareas de expresión corporal en estudiantes con discapacidad intelectual

    Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 2479-2484

  10. Executive Functions and Improvement of Thinking: An Intervention Program to Enhance Deductive Reasoning Abilities

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 25, pp. 1-20

  11. La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric

    Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (Virtual Educa), pp. 191-216

  12. La música en el desarrollo temprano del bebé

    El desarrollo comunicativo, lingüístico y literario: Claves para acompañar en la infancia (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 87-94

  13. Mood disorders in children following neonatal hypoxic-ischemic encephalopathy

    PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January

  14. Music as a Medium of Instruction (MMI): A new pedagogical approach to English language teaching for students with and without music training

    Language Teaching Research

  15. PRAUTOCAL corpus: a corpus for the study of Down syndrome prosodic aspects

    Language Resources and Evaluation, Vol. 56, Núm. 1, pp. 191-224

  16. Programa de expresión corporal a través de Visual Arts Education en estudiantes con discapacidad intelectual

    Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 2492-2500

  17. Prosodic Skills and Reading Acquisition in Spanish Primary School Children: Analysis Using the PEPS-C Test

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 283-290

  18. Sexual Assistance for People with Intellectual Disabilities: Proposal for a Service Delivery Model

    Sexuality and Disability, Vol. 40, Núm. 2, pp. 347-362

  19. THE CONTRIBUTION OF INTELLIGENCE, COGNITIVE REFLECTION AND BELIEFS TO MATHEMATICS ACHIEVEMENT IN SECONDARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  20. The role of cognitive flexibility and inhibition in complex dynamic tasks: the case of sight reading music

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4625-4637