Publicacions (95) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2021

  1. (Indirect) requests in Natural Language Processing: a preliminary theoretical proposa

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 51, pp. 204-226

  2. A Study on CLIL Secondary School Teachers in Spain: Views, Concerns and Needs

    Complutense Journal of English Studies, Núm. 29, pp. 49-68

  3. Adrienne Rich, Rescate a medianoche: poemas 1995-1998, traducción de Natalia Carbajosa

    Hermeneus: revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 23, pp. 545-552

  4. Alteridad y distopía: Imágenes de la peste y la pandemia en The Last man, de Mary Shelley

    Identidad y alteridad en la literatura y en las artes: nuevos estudios sobre la imagología (Comares), pp. 27-38

  5. Alzheimer's Disease in Contemporary U.S. Fiction: Memory Lost

    Taylor and Francis, pp. 1-164

  6. An Early History of the Shakespeare Sermon (1769–1830): From Garrick’s Jubilee to the Reverend Arthur Savage Wade’s Stratford Festival Shakespeare Sermons

    Shakespeare, Vol. 17, Núm. 4, pp. 428-450

  7. An Interdisciplinary Approach to Teaching Pocahontas

    Indigenizing the Classroom. Engaging Native American/First Nations Literature and Culture in Non-native Settings (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 73-92

  8. An analysis of the development of CALL literacy during Spanish lockdown in an English for Tourism course

    Centre for Applied Linguistics Research Journal, Vol. 2021, Núm. 12

  9. Análisis de la calidad de los elementos facilitadores de una mayor satisfacción en los procesos de gamificación en las aulas.

    IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21

  10. Análisis de la percepción del estudiante sobre el empleo didáctico de Scratch en el aula

    In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas

  11. Análisis de las ventajas del uso de Facebook en la enseñanza universitaria a distancia

    Educación universitaria en ecosistemas de aprendizaje (Dykinson), pp. 58-67

  12. Audiovisual translation (dubbing and audio description) as a didactic tool to promote foreign language learning: The case of Spanish clitic pronouns

    Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts, Vol. 7, Núm. 1, pp. 86-105

  13. Audiovisual translation in applied linguistics.

    Hikma: estudios de traducción = translation studies, Vol. 20, Núm. 1, pp. 317-320

  14. Chemical vocabulary in Middle English medical manuscripts

    LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 1, pp. 23-36

  15. Christopher Isherwood's "Right" and "Wrong" Anti-Semitism: A Political Reading

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 64, pp. 113-131

  16. Comparing textual genres in Spanish: the case of the tourism domain

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 42, pp. 163-190

  17. Componenti emotive dell’immigrazione in "Gente conmigo" di Syria Poletti, tra autobiografia e coralità

    Escritoras y fronteras geosimbólicas (Dykinson), pp. 45-56

  18. Construcción de un corrector ortográfico híbrido para el chabacano de Zamboanga

    E-Aesla, Núm. 7

  19. Constructivismo y pragmática en Lezioni e racconti per bambini di Ida Baccini

    Pioneras: las voces femeninas en la construcción cultural italiana y europea (Dykinson), pp. 95-113

  20. Creating collaborative subtitling communities to increase access to audiovisual materials in academia

    Interpreter and Translator Trainer, Vol. 15, Núm. 1, pp. 118-135