GABRIEL
DIAZ ORUETA
Investigador en el periodo 2002-2024
Publicaciones (152) Publicaciones de GABRIEL DIAZ ORUETA
2023
-
Security Management on Arduino-Based Electronic Devices
IEEE Consumer Electronics Magazine, Vol. 12, Núm. 3, pp. 72-84
2021
-
Dynamic reconfiguration in FPAA for technical and nontechnical education in a global environment
Computer Applications in Engineering Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 911-930
2020
-
Aprendizaje Espaciado Gamificado de Electrónica Digital
XIV Congreso de Tecnologías Aplicadas a la Enseñanza de la Electrónica: Proceedings TAEE 2020 = XIV Conferência em Tecnologias Aplicadas ao Ensino da Eletrónica = XIV Conference on Technology, Teaching and Learning of Electronics
-
Evolución en la Provisión de Servicios de Laboratorio Remoto a través de Protocolos de Federación
XIV Congreso de Tecnologías Aplicadas a la Enseñanza de la Electrónica: Proceedings TAEE 2020 = XIV Conferência em Tecnologias Aplicadas ao Ensino da Eletrónica = XIV Conference on Technology, Teaching and Learning of Electronics
-
Organización de grupos para la formación inicial de conductores profesionales de autobuses en conducción eficiente
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 32, pp. 1-14
-
Science and Technology Educational Quality Scaling in Spain
Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE
2019
-
Analytic System to Evaluate Efficient Driving Programs in Professional Fleets
IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, Vol. 20, Núm. 3, pp. 1099-1111
-
Increasing engagement in a network security management course through gamification
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
Investigación e Innovación en el grupo G-eLios de la UNED
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 13-25
-
MOOC estructurado diseñado para la optimización del aprendizaje de Electricidad en la etapa de Secundaria
TICAI 2018: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 39-48
-
PILAR: A Federation of VISIR Remote Laboratory Systems for Educational Open Activities
Proceedings of 2018 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering, TALE 2018
-
PILAR: Sharing VISIR remote labs through a federation
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
2018
-
Experimenting in PILAR federation: A common path for the future
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
First practical steps on the educational activities using VISIR and remote laboratories at UNSE in partnership with UNED inside the VISIR+ project
EDUNINE 2018 - 2nd IEEE World Engineering Education Conference: The Role of Professional Associations in Contemporaneous Engineer Careers, Proceedings
-
PILAR: Plataforma de federación de laboratorios remotos VISIR de electrónica analógica
Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica: TAEE 2018 : Actas del XIII Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica, Tenerife, 20-22 de junio, 2018
-
Remote laboratories integration into electronics engineer curricula
EDUNINE 2018 - 2nd IEEE World Engineering Education Conference: The Role of Professional Associations in Contemporaneous Engineer Careers, Proceedings
-
Una Federación de Laboratorios Remotos VISIR a través del Proyecto PILAR
TICAI 2017: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 29-36
2017
-
A methodology to evaluate driving efficiency for professional drivers based on a maturity model
Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 85, pp. 148-167
-
Análisis de riesgos y recomendaciones de diseño electrónico con Arduino
Revista DYNA, Vol. 92, Núm. 6, pp. 607-608
-
Buenas prácticas para evitar vulnerabilidades en el diseño con plataformas de hardware abierto tipo Arduino
DYNA new technologies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 11