Mª ANGELES
ESCOBAR ALVAREZ
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (41) Publicaciones de Mª ANGELES ESCOBAR ALVAREZ
2024
-
Language for Specific Purposes and Audio Description Tasks: A Case Study
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 69, pp. 87-110
2022
-
Análisis contrastivo inglés-español de las recomendaciones sobre lenguaje claro en el ámbito jurídico-administrativo en los últimos 10 años dentro de la Unión Europea
Lenguaje claro y tecnología en la Administración (Comares), pp. 15-40
-
Continuous assessment in the subject of English II for Tourism: development of a methodological proposal for the UNED 60/40 course
Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (European Association of Distance Teaching Universities), pp. 83-86
-
Designing and implementing blogs in English second language learning
2022 Envisioning Report For Empowering Universities
-
Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond
Springer International Publishing, pp. 1-386
-
Textos multimodales y tareas de traducción en español como lengua extranjera: la adquisición del clítico se por parte de adultos de habla holandesa
Estudios humanísticos. Filología, Núm. 44, pp. 45-65
-
Una herramienta automática para el aprendizaje de los conectores discursivos
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Vol. 2, Núm. 35, pp. 205-233
2021
-
Audiovisual translation (dubbing and audio description) as a didactic tool to promote foreign language learning: The case of Spanish clitic pronouns
Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts, Vol. 7, Núm. 1, pp. 86-105
-
Comparing textual genres in Spanish: the case of the tourism domain
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 42, pp. 163-190
-
On the use of video description in an online collaborative writing project with ESP learners of tourism studies
Language Teaching Research Quarterly, Vol. 23, pp. 46-63
-
Recomendaciones sobre lenguaje claro en español en el ámbito jurídico-administrativo: análisis y clasificación
Pragmalinguistica, Núm. 29, pp. 129-148
-
Spanish Adult Students’ Intention- Behaviour Toward MOOCs During the COVID-19 Pandemic
Íkala, Vol. 26, Núm. 3, pp. 531-551
-
Teaching And Researching English For Specific Purposes, by Elżbieta D. Lesiak-Bielawska (Krakow: Księgarnia Akademicka, 2018)
res.
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 64, pp. 175-180
2020
-
Curso de inglés para adultos
coord.
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
L1 Use in Content-based and CLIL Settings. María Martínez-Adrián, M. Juncal Gutiérrez-Mangado & Francisco Gallardodel-Puerto, eds. 2019 Special issue of the International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 22. ISSN: 1747-7522.
res.
Nexus, Núm. 1, pp. 45-47
2019
-
Developing CLIL in tertiary education: Working with tourism texts
English for Specific Purposes Instruction and Research: Current Practices, Challenges and Innovations (Springer International Publishing), pp. 269-288
2018
-
Análisis de las necesidades de los estudiantes durante la elaboración del Trabajo Fin de Máster
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
El Trabajo Fin de Máster (TFM) en las nuevas Humanidades: Análisis de las necesidades de los estudiantes
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 16, Núm. 1
-
Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos: una propuesta metodológica
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 27, pp. 38-52
-
Open linguistic glossary applications: the syntax tree generator
Innovación educativa en la era digital: libro de actas