Publicaciones (114) Publicaciones de COVADONGA RODRIGO SAN JUAN

2023

  1. A Case Study to Explore a UDL Evaluation Framework Based on MOOCs

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1

  2. How to make Museums Autism-friendly. The Erasmus+ Spektrum Project

    Pensiero critico tra scuola, università e mondo del lavoro. Esperienze innovative di formazione / Critical thinking between schools, universities and the workplace. Innovative learning experience (Edizioni Scientifiche Italiane.), pp. 123-140

2021

  1. Challenges to Achieving a More Inclusive and Sustainable Open Education

    Journal of Interactive Media in Education, Vol. 2021, Núm. 1

  2. Development of an educational application for software engineering learning

    Computers, Vol. 10, Núm. 9

  3. Open Educational Practices in Learning and Teaching of Computer Science

    EDEN Conference Proceedings, pp. 203-212

  4. Riesgos de discriminación al utilizar tecnologías educativas basadas en Inteligencia Artificial

    Visiones en educación sin barreras, ni fronteras: Un homenaje al Maestro Lorenzo García Aretio. (Sello Editorial UNAD Universidad Nacional Abierta y a Distancia (Colombia)), pp. 106 - 115

2020

  1. Ecologías de aprendizaje en estudiantes online con discapacidades

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 62, pp. 53-65

  2. Mejora del sistema recomendador que acccede al repositorio Cadena Campus a través de la aplicación UNED Play

    ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 507-515

  3. Museos accesibles con apoyo de realidad mixta y gamificaciones: una narrativa artística enriquecida en el proyecto MUSACCES

    Cultura y tecnologías digitales socialmente responsables e innovadoras (Trea), pp. 69-82

  4. Reflections on Instructional Design Guidelines From the MOOCification of Distance Education: A Case Study of a Course on Design for All

    UXD and UCD Approaches for Accessible Education (IGI Global), pp. 21-37

2019

  1. Applying UDL principles in an inclusive design project based on MOOCS reviews

    Universal Access Through Inclusive Instructional Design: International Perspectives on UDL (Taylor and Francis), pp. 197-207

  2. How to interweave accessibility with didactic and technological quality of digital educational materials

    Journal of accessibility and design for all: JACCES, Vol. 9, Núm. 2, pp. 141-168

  3. Museum Accessibility through Technology. The MUSACCES Project Experience

    STUDI AVANZATI DI EDUCAZIONE MUSEALE. LEZIONI Experimental Education Studies Series (Edizioni Scientifiche Italiane SPA (Italia)), pp. 113-124

  4. YourMOOC4all: A Recommender System for MOOCs Based on Collaborative Filtering Implementing UDL

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2018

  1. Accesibilidad del modelo de educación a distancia para estudiantes con discapacidad visual

    Revista de Educación Inclusiva, Vol. 11, Núm. 1, pp. 25-38

  2. Incorporación de estándares de accesibilidad en el desarrollo de una aplicación móvil de acceso a un repositorio audiovisual

    ATICA2018: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad : libro de actas (Universidad de Alcalá), pp. 135-143

  3. YourMOOC4all: A MOOCs Inclusive Design and Useful Feedback Research Project

    Proceedings of 2018 Learning With MOOCS, LWMOOCS 2018

2017

  1. E-xcellence methodology: Lessons learned over ten years of development and implementation

    The Online, Open and Flexible Higher Education Conference: Higher Education for the Future: Accelerating and Strengthening Innovation