Publicaciones (25) Publicaciones de JOSE MARIA LUZON ENCABO

2022

  1. La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric

    Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (Virtual Educa), pp. 191-216

2021

  1. "IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project

    The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)), pp. 32-34

  2. Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study

    Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 219-234

2018

  1. Escribir para aprender: evaluación automática de respuestas abiertas con G-Rubric

    La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017

  2. Word maturity indices with latent semantic analysis: why, when, and where is Procrustes rotation applied?

    Wiley Interdisciplinary Reviews: Cognitive Science, Vol. 9, Núm. 1

2016

  1. Transforming LSA space dimensions into a rubric for an automatic assessment and feedback system

    Information Processing and Management, Vol. 52, Núm. 3, pp. 359-373

2015

  1. Automated LSA assessment of summaries in distance education: Some variables to be considered

    Journal of Educational Computing Research, Vol. 52, Núm. 3, pp. 341-364

  2. Use of animated text to improve the learning of basic mathematics

    Computers and Education, Vol. 88, pp. 119-128

2013

  1. ¿Formación para siete mil tutores? Nuevas fórmulas basadas en comunidades de aprendizaje en línea

    Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas

2007

  1. Mental models in propositional reasoning and working memory's central executive

    Thinking and Reasoning, Vol. 13, Núm. 4, pp. 370-393

2005

  1. Dos pruebas de amplitud de memoria operativa para el razonamiento

    Cognitiva, Vol. 17, Núm. 2, pp. 183-210

  2. Working memory and propositional reasoning: Searching for new working memory tests

    The Shape of Reason: Essays in Honour of Paolo Legrenzi (Psychology Press), pp. 69-89

2002

  1. Enseñar para comprender y comprender para aprender

    Psicología del desarrollo y de la educación (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 287-313

1999

  1. El enfoque comunicativo en la enseñanza de la Lengua para los sistemas de enseñanza-aprendizaje abiertos y a distancia

    Informática educativa. (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 405-432