PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Departament
Rocío
Fernández Ballesteros
Publicacions en què col·labora amb Rocío Fernández Ballesteros (13)
2017
-
Assessing aging stereotypes: Personal stereotypes, self-stereotypes and self-perception of aging
Psicothema, Vol. 29, Núm. 4, pp. 482-489
-
The role of perceived discrimination on active aging
Archives of Gerontology and Geriatrics, Vol. 71, pp. 14-20
2016
-
Age discrimination, eppur si muove (Yet It Moves)
Journal of the American Geriatrics Society
-
Is older adult care mediated by caregivers’ cultural stereotypes? The role of competence and warmth attribution
Clinical Interventions in Aging, Vol. 11, pp. 545-552
-
Multidimensional/Multisystems/Multinature Indicators of Quality of Life: Cross-Cultural Evidence from Mexico and Spain
Social Indicators Research, Vol. 126, Núm. 2, pp. 467-482
-
¿Se discrimina a los mayores en función de su edad? Visión del profesional
Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 51, Núm. 5, pp. 270-275
2015
-
Positive Perception of Aging and Performance in a Memory Task: Compensating for Stereotype Threat?
Experimental Aging Research, Vol. 41, Núm. 4, pp. 410-425
2013
-
Attributions of competence mediate the behaviors of caregivers and older adults
GeroPsych: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, Vol. 26, Núm. 4, pp. 211-217
-
Effects of university programs for older adults: Changes in cultural and group stereotype, self-perception of aging, and emotional balance
Educational Gerontology, Vol. 39, Núm. 2, pp. 119-131
2012
-
Efectos de la activación de etiquetas referidas a la vejez
Psicothema, Vol. 24, Núm. 3, pp. 352-357
-
¿Es la percepción de discriminación una amenaza al envejecimiento activo?
Envejecimiento activo y solidaridad intergeneracional: [recurso electrónico]. Claves para un envejecimiento activo (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 44
1987
-
VIII. Entrenamiento de habilidades cognitivas: El proyecto inteligencia
¿Enseñar a pensar?: perspectivas para la educación compensatoria (Centro de Investigación y Documentación Educativa), pp. 355-453
-
¿Enseñar a pensar?: perspectivas para la educación compensatoria
Centro de Investigación y Documentación Educativa