Artículos (19) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2019

  1. Appiah, K. W. (2019). Las mentiras que nos unen. Repensar la identidad. Creencias, país, color, clase, cultura

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 8, Núm. 2, pp. 201-205

  2. Educational needs of spanish youths at risk of social exclusion: Future challenges before school failure

    Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol. 2019, Núm. 20, pp. 59-82

  3. El acoso escolar en educación secundaria: prevalencia y abordaje a través de un estudio de caso

    Comunitania: Revista internacional de trabajo social y ciencias sociales, Núm. 17, pp. 71-91

  4. Escola, democràcia i trnasformació social

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 457, pp. 36-40

  5. Escuela, democracia y transformación social

    Aula de innovación educativa, Núm. 284, pp. 33-37

  6. Igualdad de oportunidades? Más que el mero acceso: Trayectorias y narrativas de jóvenes en fracaso y abandono educativo en España y Portugal

    Revista Fuentes, Vol. 21, Vol. 2, pp. 143-159

  7. La formación profesional básica, una alternativa para atender las necesidades educativas de los jóvenes en riesgo social

    Revista de humanidades, Núm. 36, pp. 211-231

  8. La transición a la vida adulta de los jóvenes extutelados. Una mirada hacia la dimensión "vida residencial"

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 71, Núm. 2, pp. 71-84

  9. Las medidas disciplinarias como predictor de comportamientos violentos en el centro escolar

    Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 24, pp. 125-144

  10. Learning by participating in social movements: Ethnographic research in Madrid (Spain)

    Australian Journal of Adult Learning, Vol. 59, Núm. 3, pp. 319-341

  11. Motivational pathways towards academic achievement in physics & chemistry: A comparison between students who opt out and those who persist

    Chemistry Education Research and Practice, Vol. 20, Núm. 3, pp. 618-632

  12. Not the same: a text network analysis on computational thinking definitions to study its relationship with computer programming

    Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 7, pp. 26-35

  13. Presentación

    Revista Fuentes, Vol. 21, Vol. 2, pp. 137-141

  14. Radicalització, famílies extremistes i altres metàfores: relat d'un viatge enlloc

    Quaderns d'educació contínua, Núm. 42, pp. 29-35

  15. Relevant Parameters for the Classification of Reading Books Depending on the Degree of Textual Readability in Primary and Compulsory Secondary Education (CSE) Students

    IEEE Access, Vol. 7, pp. 79044-79055

  16. School bullying in compulsory and advanced secondary education. Determining factors in its intervention

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 5

  17. The interplay of learning approaches and self-efficacy in secondary school students’ academic achievement in science

    International Journal of Science Education, Vol. 41, Núm. 13, pp. 1723-1743

  18. Validación de la versión en castellano del cuestionario 'Community of Inquiry'

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 59

  19. Validation process of a school climate questionnaire for Elementary students

    JETT, Vol. 10, Núm. 1, pp. 110-128