Departamento
MÉTODOS DE INVEST. Y DIAGNÓSTICO EN EDUCACIÓN I
Artículos (19) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2019
-
Appiah, K. W. (2019). Las mentiras que nos unen. Repensar la identidad. Creencias, país, color, clase, cultura
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 8, Núm. 2, pp. 201-205
-
Educational needs of spanish youths at risk of social exclusion: Future challenges before school failure
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol. 2019, Núm. 20, pp. 59-82
-
El acoso escolar en educación secundaria: prevalencia y abordaje a través de un estudio de caso
Comunitania: Revista internacional de trabajo social y ciencias sociales, Núm. 17, pp. 71-91
-
Escola, democràcia i trnasformació social
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 457, pp. 36-40
-
Escuela, democracia y transformación social
Aula de innovación educativa, Núm. 284, pp. 33-37
-
Igualdad de oportunidades? Más que el mero acceso: Trayectorias y narrativas de jóvenes en fracaso y abandono educativo en España y Portugal
Revista Fuentes, Vol. 21, Vol. 2, pp. 143-159
-
La formación profesional básica, una alternativa para atender las necesidades educativas de los jóvenes en riesgo social
Revista de humanidades, Núm. 36, pp. 211-231
-
La transición a la vida adulta de los jóvenes extutelados. Una mirada hacia la dimensión "vida residencial"
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 71, Núm. 2, pp. 71-84
-
Las medidas disciplinarias como predictor de comportamientos violentos en el centro escolar
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 24, pp. 125-144
-
Learning by participating in social movements: Ethnographic research in Madrid (Spain)
Australian Journal of Adult Learning, Vol. 59, Núm. 3, pp. 319-341
-
Motivational pathways towards academic achievement in physics & chemistry: A comparison between students who opt out and those who persist
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 20, Núm. 3, pp. 618-632
-
Not the same: a text network analysis on computational thinking definitions to study its relationship with computer programming
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 7, pp. 26-35
-
Presentación
Revista Fuentes, Vol. 21, Vol. 2, pp. 137-141
-
Radicalització, famílies extremistes i altres metàfores: relat d'un viatge enlloc
Quaderns d'educació contínua, Núm. 42, pp. 29-35
-
Relevant Parameters for the Classification of Reading Books Depending on the Degree of Textual Readability in Primary and Compulsory Secondary Education (CSE) Students
IEEE Access, Vol. 7, pp. 79044-79055
-
School bullying in compulsory and advanced secondary education. Determining factors in its intervention
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 5
-
The interplay of learning approaches and self-efficacy in secondary school students’ academic achievement in science
International Journal of Science Education, Vol. 41, Núm. 13, pp. 1723-1743
-
Validación de la versión en castellano del cuestionario 'Community of Inquiry'
RED: revista de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 59
-
Validation process of a school climate questionnaire for Elementary students
JETT, Vol. 10, Núm. 1, pp. 110-128