Publicaciones (43) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A Preliminary Study Comparing Pre-service and In-service School Principals’ Self-Perception of Distributed Leadership Competencies in Relation to Teaching and Managerial Experience

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  2. Adaptation and validation of the Preferences of Learning Styles (Index of Learning Styles, ILS, 1997) questionnaire to the cultural and cognitive characteristics of Spanish students aged 11-15 years

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 587-599

  3. Al alba de la humanización: cultura proyecta sombra de poliedro, género de mujer y práctica de magisterio

    Revista española de pedagogía, Vol. 80, Núm. 282, pp. 251-267

  4. Analysis of Entrepreneurial Education—Study of the Configuration of the Entrepreneurial Identity through the Acquisition of Crucial Transversal Competences for Future University Students

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5

  5. Assessment of the treatment needs of community recovery Services in Spain: From the perspective of service users, families, and mental health professionals

    Health and Social Care in the Community, Vol. 30, Núm. 6, pp. e5819-e5830

  6. Beginning and End of the Itinerant Classrooms Considered Pedagogical Missions During the Franco Dictatorship (Spain, 1966–1977): Didactic Organisation and Socio-Educational Project

    History of Education, Vol. 51, Núm. 6, pp. 846-864

  7. Bienestar psicológico y resiliencia en jóvenes en riesgo social: revisión sistemática

    VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, Vol. 12, Núm. 5

  8. Brief Report on Open Praxis and Introduction to Volume 14 issue 1

    Open Praxis, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-3

  9. Child‐Led Participation: A Scoping Review of Empirical Studies

    Social Inclusion, Vol. 10, Núm. 2, pp. 32-42

  10. Concepciones de docentes y gestores sobre las políticas, culturas y prácticas inclusivas en la Universidad de Cuenca

    INNOVA Research Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 57-77

  11. Construcción de una escala sobre igualdad de género percibida en la escuela

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-20

  12. Creatividad como medida cognitiva en jóvenes con discapacidad intelectual

    Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles, Vol. 15, Núm. 1, pp. 35-46

  13. Diseño universal para el aprendizaje en procesos de investigación participativos e inclusivos

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 37, pp. 7-35

  14. Editorial Open Praxis Volume 14 Issue 4

    Open Praxis, Vol. 14, Núm. 4, pp. 252-255

  15. Educación inclusiva: un modelo sostenible para la sociedad del Siglo XXI

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 37, pp. 2-6

  16. Effect of comorbidities on long-term outcomes of colorectal cancer patients

    European Journal of Cancer Care, Vol. 31, Núm. 2

  17. El activismo mediático del 15M como herramienta para la producción de conocimiento: acción pedagógica, aprendizajes y ventanas de oportunidad

    Comunicación y sociedad, Núm. 19

  18. El primer paso de la humanización pudo ser enseñar: Homo Docens

    Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23

  19. El sistema solar a escala de la comarca de Ciudad Rodrigo

    Astronomía, Núm. 272, pp. 38-44

  20. Evaluación de la acción socioeducativa con jóvenes de protección en programas de tránsito a la vida adulta

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 40, pp. 35-50