Departamento
TEORÍA DE LA EDUCACIÓN Y PEDAGOGÍA SOCIAL
Publicaciones (43) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A Preliminary Study Comparing Pre-service and In-service School Principals’ Self-Perception of Distributed Leadership Competencies in Relation to Teaching and Managerial Experience
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Adaptation and validation of the Preferences of Learning Styles (Index of Learning Styles, ILS, 1997) questionnaire to the cultural and cognitive characteristics of Spanish students aged 11-15 years
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 587-599
-
Al alba de la humanización: cultura proyecta sombra de poliedro, género de mujer y práctica de magisterio
Revista española de pedagogía, Vol. 80, Núm. 282, pp. 251-267
-
Analysis of Entrepreneurial Education—Study of the Configuration of the Entrepreneurial Identity through the Acquisition of Crucial Transversal Competences for Future University Students
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
Assessment of the treatment needs of community recovery Services in Spain: From the perspective of service users, families, and mental health professionals
Health and Social Care in the Community, Vol. 30, Núm. 6, pp. e5819-e5830
-
Beginning and End of the Itinerant Classrooms Considered Pedagogical Missions During the Franco Dictatorship (Spain, 1966–1977): Didactic Organisation and Socio-Educational Project
History of Education, Vol. 51, Núm. 6, pp. 846-864
-
Bienestar psicológico y resiliencia en jóvenes en riesgo social: revisión sistemática
VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, Vol. 12, Núm. 5
-
Brief Report on Open Praxis and Introduction to Volume 14 issue 1
Open Praxis, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-3
-
Child‐Led Participation: A Scoping Review of Empirical Studies
Social Inclusion, Vol. 10, Núm. 2, pp. 32-42
-
Concepciones de docentes y gestores sobre las políticas, culturas y prácticas inclusivas en la Universidad de Cuenca
INNOVA Research Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 57-77
-
Construcción de una escala sobre igualdad de género percibida en la escuela
Revista de Psicología y Educación, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-20
-
Creatividad como medida cognitiva en jóvenes con discapacidad intelectual
Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles, Vol. 15, Núm. 1, pp. 35-46
-
Diseño universal para el aprendizaje en procesos de investigación participativos e inclusivos
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 37, pp. 7-35
-
Editorial Open Praxis Volume 14 Issue 4
Open Praxis, Vol. 14, Núm. 4, pp. 252-255
-
Educación inclusiva: un modelo sostenible para la sociedad del Siglo XXI
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 37, pp. 2-6
-
Effect of comorbidities on long-term outcomes of colorectal cancer patients
European Journal of Cancer Care, Vol. 31, Núm. 2
-
El activismo mediático del 15M como herramienta para la producción de conocimiento: acción pedagógica, aprendizajes y ventanas de oportunidad
Comunicación y sociedad, Núm. 19
-
El primer paso de la humanización pudo ser enseñar: Homo Docens
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23
-
El sistema solar a escala de la comarca de Ciudad Rodrigo
Astronomía, Núm. 272, pp. 38-44
-
Evaluación de la acción socioeducativa con jóvenes de protección en programas de tránsito a la vida adulta
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 40, pp. 35-50