FACULTAD DE PSICOLOGÍA
Centro
Universidad a Distancia de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad a Distancia de Madrid (32)
2024
-
Risk Factors for Multiple Violations of Protective Orders in Intimate Partner Violence Against Women
Violence and victims, Vol. 39, Núm. 1, pp. 21-37
2023
-
An analysis of the comorbidity between children’s depression and aggression symptoms: self-esteem and oppositional misbehavior as mediators
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 10, pp. 8290-8301
-
La competencia digital en profesores españoles de Primaria, Secundaria y Universidad
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 347-371
-
Problematic internet use and the big five personality model: an updated three-level meta-analysis
Behaviour and Information Technology
-
Reliability and validity of the interpersonal rejection sensitivity scale: a multicultural study
Current Psychology
2021
-
Psychometric Properties of the Work Ability Index in Health Centre Workers in Spain
International journal of environmental research and public health, Vol. 18, Núm. 24
2020
-
Diagnóstico de las actitudes hacia las TIC de estudiantes de educación acorde al género y modalidad educativa
Apertura: Revista de Innovación Educativa, Vol. 12, Núm. 1
-
Is job involvement enough for achieving job satisfaction? The role of skills use and group identification
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-11
2019
-
Actitudes hacia la Estadística en alumnos de Educación: análisis de perfiles
Revista de educación, Vol. 385, pp. 173-200
-
Análisis de las Diferencias según el Área de Conocimiento y el Género de los Alumnos Universitarios de la Universidad César Vallejo (UCV) respecto a sus Actitudes hacia la Estadística
II Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE (Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)), pp. 235
2018
-
Influencia del peso en el desarrollo psicomotriz de niños de tercer curso de educación infantil
Participación, políticas sociales y protección de la infancia: Aprendiendo con los niños y las niñas a construir sociedades inclusivas (CIPI. Consejo Independiente de Protección de la Infancia), pp. 484-494
-
Self-Efficacy in Retrieving Positive Emotional Experience and Using Humor: A Validation Study of a New Instrument in Three Countries
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 34, Núm. 6, pp. 409-420
-
The Contribution of Religiosity to Ideology: Empirical Evidences From Five Continents
Cross-Cultural Research, Vol. 52, Núm. 5, pp. 524-541
2017
-
Association of Positivity with Health Problems in Old Age: Preliminary Findings from Spanish Middle Class Seniors
Journal of Happiness Studies, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1339-1358
-
Basic Values, Ideological Self-Placement, and Voting: A Cross-Cultural Study
Cross-Cultural Research, Vol. 51, Núm. 4, pp. 388-411
2016
-
Cuestionario de Actitudes Hacia la Estadística (CAHE): evidencias de validez y fiabilidad de las puntuaciones en una muestra de alumnos de educación
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 68, Núm. 4, pp. 121-136
-
Stability and change of basic personal values in early adulthood: An 8-year longitudinal study
Journal of Research in Personality, Vol. 63, pp. 111-122
2015
-
An analysis of national collaboration with spanish researchers abroad in the health sciences
Health Research Policy and Systems, Vol. 13, Núm. 1
2014
-
Basic Personal Values Underlie and Give Coherence to Political Values: A Cross National Study in 15 Countries
Political Behavior, Vol. 36, Núm. 4, pp. 899-930
-
Cross-cultural validation of the positivity-scale in five European countries
Personality and Individual Differences, Vol. 71, pp. 140-145