FACULTAD DE EDUCACIÓN
Centro
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (33)
2024
-
Predictors of the risk of addiction to social networks and the Internet
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 76, Núm. 2, pp. 197-219
2023
-
El autoaprendizaje como desarrollo personal
Recursos y estrategias para la docencia y la tutoría en la universidad mediante el uso de tecnologías (Graó), pp. 61-80
-
Funciones para el desarrollo de una cultura de colaboración de los equipos directivos en las instituciones educativas
Organización y gestión de edusistemas en transformación: retos, visiones y propuestas de mejora (Universidad de Oviedo), pp. 137-148
-
Neurodidactic teacher training program for educational dropouts in vulnerable groups
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Neurodidactics and healthy physical condition: proposal to improve educational inclusion
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 4, pp. 893-902
-
Proyecto de desarrollo y transformación integral de profesionales: el caso del experto en la cultura del olivo
Organización y gestión de edusistemas en transformación: retos, visiones y propuestas de mejora (Universidad de Oviedo), pp. 353-362
2022
-
ATTITUDES, MOTIVES AND INTERESTS FOR PRACTISING PHYSICAL EXERCISE
Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 33, Núm. 1
-
SEM Model to Determine the Relationship Between Neurodidactics, Inclusive Education and Sustainability
Journal of Turkish Science Education, Vol. 19, Núm. 3, pp. 740-757
-
Study on educational competencies at the National University of Equatorial Guinea (Bata): a challenge for the future
Ymer, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1171-1188
-
THE SOCIAL, INTERCULTURAL AND PERSONAL CONDITIONING FACTORS THAT INTERFERE WITH INCLUSIVE EDUCATION IN TIMES OF COVID-19
Revista Brasileira de Educacao, Vol. 27
2021
-
Formación del docente inclusivo y la influencia en la transformación de su práctica pedagógica: revisión teórica
Infancias Imágenes, Vol. 20, Núm. 1
-
Knowledge and perception of teachers and students for the technological future in the interior of Brazil
Meta: Avaliacao, Vol. 13, Núm. 38, pp. 176-195
-
Motivos que promueven la realización de ejercicio físico: Un análisis de ecuaciones estructurales
Lúdica pedagógica, Núm. 34
-
Pedagogical leaders and the teaching—learning processes in covid-19 times
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
Profiling inclusive primary school teachers: With focus on transforming teacher-training processes at public educational institutions in the district of cartagena, colombia
Informacion Tecnologica, Vol. 32, Núm. 2, pp. 89-108
2020
-
Diversidad funcional auditiva en el aula de educación física
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 50, Núm. 1, pp. 397-416
-
Environmental education and its relationship with educational technologies, transculturality, educational inclusion, neuroscience and teacher training
Fronteiras, Vol. 9, Núm. 3, pp. 113-138
-
Evaluation of the Emotional and Cognitive Regulation of Young People in a Lockdown Situation Due to the Covid-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Learning styles and vocational guidance in secondary education
Educational Sciences: Theory and Practice, Vol. 20, Núm. 3, pp. 1-15
-
The educational inclusion in physical education, design and validation of the EF-IDAN2019 Questionnaire
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 15, Núm. 3, pp. 661-681