Publicaciones (120) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. Calculation and contingency in contemporary global markets: the logistics of subjectivity

    Subjectivity, Vol. 15, Núm. 1-2, pp. 36-53

  2. The Clay of Evolution: Megalomania in (Evolutionary) Psychology

    Integrative Psychological and Behavioral Science, Vol. 56, Núm. 1, pp. 297-307

2020

  1. El Doctor Justinus Kerner y la vidente de Prevorst: Un caso de "psicoterapia" en la primera mitad del siglo XIX

    Revista de historia de la psicología, Vol. 41, Núm. 1, pp. 29-37

  2. Psicología Profunda y Género Oracular: una Aproximación al I Ching en el Centro Eranos

    Revista de historia de la psicología, Vol. 41, Núm. 4, pp. 16-23

  3. Tras las huellas del psicoanálisis en España

    Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría, Vol. 40, Núm. 138, pp. 171-175

2018

  1. Educating Specialists in the Context of Postmodern Citizenship: Keep Calm and Carry on

    Cultural Psychology of Education (Springer Nature), pp. 233-244

  2. Fernando Vidal y Francisco Ortega (2017). Being Brains. Making the Cerebral Subject. New York: Fordham University Press. ISBN: 978-0823276073

    Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 18, Núm. 2

  3. Hooked on the Blues: Technical and expressive continuities between life and music

    Culture and Psychology, Vol. 24, Núm. 1, pp. 80-95

  4. Psytizenship: Sociocultural Mediations in the Historical Shaping of the Western Citizen

    The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology (Cambridge University Press), pp. 479-500

  5. Symbolic universes between present and future of Europe. First results of the map of European societies’ cultural milieu

    PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 1

  6. The perfect psytizen: sociohistorical debts and the limits of psychology as engineering for democracy

    The road to actualized democracy: a psychological exploration (Information Age Publishing), pp. 201-223

2017

  1. Historia de la psicología

    Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017