ANGELES
MANJARRES RIESCO
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (41) Publicaciones de ANGELES MANJARRES RIESCO
2024
-
Harmonizing Ethical Principles: Feedback Generation Approaches in Modeling Human Factors for Assisted Psychomotor Systems
UMAP 2024 - Adjunct Proceedings of the 32nd ACM Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization
2023
-
Requirements Elicitation Based on Psycho-Pedagogical Theatre for Context-Sensitive Affective Educational Recommender Systems
IEEE Access, Vol. 11, pp. 76284-76299
-
Towards Human-Centric Psychomotor Recommender Systems
UMAP 2023 - Adjunct Proceedings of the 31st ACM Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization
-
Using LSTM to Identify Help Needs in Primary School Scratch Students
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 23
2022
-
A First-in-Class Block-Based Programming Language Distance Calculation
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
A First-in-Class Block-Based Programming Language Distance Calculation
Bio-inspired Systems and Applications: from Robotics to Ambient Intelligence: 9th International Work-Conference on the Interplay Between Natural and Artificial Computation, IWINAC 2022, Puerto de la Cruz, Tenerife, Spain, May 31 – June 3, 2022, Proceedings, Part II (Springer Suiza), pp. 423-432
-
Nuevas tecnologías digitales "apropiadas" en el Aprendizaje-Servicio
Aprendizaje-servicio virtual: marco teórico y propuestas de acción innovadoras (Narcea), pp. 51-68
2021
-
AI4Eq: For a True Global Village Not for Global Pillage
IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 31-45
-
An Inclusive and Sustainable Artificial Intelligence Strategy for Europe Based on Human Rights
IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 46-54
-
Aprendizaje-Servicio y Agenda 2030 en la formación de ingenieros de la tecnología inteligente
Revista Diecisiete: Investigación Interdisciplinar para los Objetivos de Desarrollo Sostenible., Núm. 4, pp. 59-82
-
Artificial Intelligence for a Fair, Just, and Equitable World
IEEE Technology and Society Magazine, Vol. 40, Núm. 1, pp. 19-24
2020
-
Virtu@l-ApS: Soporte Tecnológico para el Aprendizaje-Servicio Virtual
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 1, pp. 85-109
2019
-
FER in Primary School Children for Affective Robot Tutors
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
FER in primary school children for affective robot tutors
From Bioinspired Systems and Biomedical Applications to Machine Learning: 8th International Work-Conference on the Interplay Between Natural and Artificial Computation, IWINAC 2019, Almería, Spain, June 3–7, 2019, Proceedings, Part II (Springer Suiza), pp. 461-471
-
Semi-automatic generation of competency maps based on educational data mining
International Journal of Computational Intelligence Systems, Vol. 12, Núm. 2, pp. 744-760
2018
-
Ingeniería de requisitos basada en Teatro Psicopedagógico para el desarrollo de Sistemas Recomendadores Educativos Afectivos Sensibles al Contexto
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
La evaluación por competencias en los proyectos de Aprendizaje-Servicio
Aprendizaje-servicio: los retos de la evaluación (Narcea), pp. 97-116
-
La innovación docente desde las metodologías basadas en la comunidad (APS-CBR): La experiencia del GID COETIC
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
Virt@l-ApS: soporte tecnológico para el Aprendizaje-Servicio Virtual
Innovación educativa en la era digital: libro de actas
2017
-
Educación para el desarrollo humano y sostenible y la ciudadanía global mediante proyectos de ingeniería, en la enseñanza a distancia
Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED