MARIA DOLORES
CASTRILLO DE LARRETA-AZELAIN
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (44) Publicaciones de MARIA DOLORES CASTRILLO DE LARRETA-AZELAIN
2023
-
Diseño de un recurso TIC como refuerzo del Francés Lengua Extranjera para alumnado con dificultades de aprendizaje
REIIT Revista Educación, Investigación, Innovación y Transferencia, Vol. 3, pp. 126-148
-
Empowering Teachers in LMOOC Design by Using a Taxonomy of Participants’ Temporal Patterns
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 116-134
-
Enseñanza y aprendizaje de lenguas con recursos digitales
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
The challenge of creating connectivist LMOOCs
Second International Conference on “Language MOOCs and OERs: new trends and challenges”. Naples, Italy, 28-29 September 2023
2022
-
Data-driven learning to improve writing skills in foreign language
Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (EADTU Special interest Group on Online Assessment), pp. 59-61
2021
-
Cómo crear vídeos eficaces para la enseñanza de idiomas: un análisis de datos de Youtube
The Conversation
-
Exploring Engagement in Online Videos for Language Learning through YouTube’s Learning Analytics
EDEN Conference Proceedings, pp. 49-58
-
Joining forces toward social inclusion: Language mooc design for refugees and migrants through the lens of maker culture
CALICO Journal, Vol. 38, Núm. 1, pp. 79-102
2018
-
Guía práctica para el diseño y tutorización de MOOC
Telefónica Educación Digital
-
Los MOOC como extensión y complemento de asignaturas regladas: estudio de caso (fase 1)
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
Understanding online interaction in language MOOCs through learning analytics
Computer Assisted Language Learning, Vol. 31, Núm. 3, pp. 251-272
2017
2016
-
Analysis of PLEs’ implementation under OER design as a productive teaching-learning strategy in Higher Education. A case study at Universidad Nacional de Educación a Distancia
Digital Education Review, Núm. 29, pp. 62-85
-
El aprendizaje de lenguas extranjeras mediante tecnología móvil en el contexto de la educación a distancia y combinada
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 25-40
-
Students’ engagement in online language learning through short video lessons
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 26, pp. 177-186
-
To innovate or not to innovate in the didactic second language scenario (and how): that is the question?
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 7-15
2015
-
Gramática práctica del alemán para hispanohablantes
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
Improving quality of teaching in MOOCS: a practical analysis of the new instructor role in the SMOOC model proposed by the European Eco Project (elearning, communication and open-data: massive, mobile, ubiquitous and open learning)
EDULEARN15 Proceedings
-
Language teaching in MOOCs: The integral role of the instructor
Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries (Walter de Gruyter GmbH), pp. 67-90
-
Languages For Specific Purposes in the Digital Era (Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, Educational Linguistics, Vol.15, 2014, 354 pages; Eds. Elena Bárcena, Timothy Read, Jorge Arús)
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 0, pp. 334-338