![Foto de ANA](/img/nophoto.png)
ANA
IBAÑEZ MORENO
Profesor Contratado Doctor
Publicaciones (61) Publicaciones de ANA IBAÑEZ MORENO
2023
-
El Uso de los Verbos Pronominales en Español por Estudiantes Belgas Flamencos: Análisis a través de la Audiodescripción como Herramienta Didáctica
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 56, Núm. 113, pp. 441-461
-
On the Use of Blogging in the Classroom of English for Specific Purposes in Times of COVID-19 to Promote Written Skills: A Collaborative Approach
Lecture Notes in Networks and Systems
-
On the use of rubrics to evaluate online English for specific purposes learners: Comparing teachers' and students' self-perceptions
Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 205-233
2022
-
Audio description and subtitling for the deaf and hard of hearing Media accessibility in foreign language learning
Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-29
-
Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond
Springer International Publishing, pp. 1-386
2021
-
An analysis of the development of CALL literacy during Spanish lockdown in an English for Tourism course
Centre for Applied Linguistics Research Journal, Vol. 2021, Núm. 12
-
El perfil básico, identificativo y sociolingüístico de migrantes y refugiados en España
Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 33-64
-
El perfil profesional, tecnológico y académico de migrantes y refugiados en España
Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 65-96
-
On the use of video description in an online collaborative writing project with ESP learners of tourism studies
Language Teaching Research Quarterly, Vol. 23, pp. 46-63
2019
-
Agurra
il.
Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria, Núm. 39, pp. 34-34
-
Ikasten
il.
Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria, Núm. 39, pp. 35-35
-
Kide
il.
Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria, Núm. 39, pp. 36-36
-
Uda
il.
Behinola: haur eta gazte literatura aldizkaria, Núm. 39, pp. 33-33
2018
-
Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos: una propuesta metodológica
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 27, pp. 38-52
2017
-
Audio description for all: a literature review of its pedagogical values in foreign language teaching and learning
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 26, pp. 52-69
-
Exploring collaborative reverse subtitling for the enhancement of written production activities in English as a second language
ReCALL, Vol. 29, Núm. 1, pp. 39-58
2016
-
Diseño y evaluación de VISP, una aplicación móvil para la práctica de la competencia oral
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 63-81
-
MALL-based MOOCs for language teachers: challenges and opportunities
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 73-85
-
VISP: A MALL-based app using audio description techniques to improve B1 EFL students' oral competence
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 266-276
2015
-
La gamificación para (auto)evaluar las competencias léxico-gramaticales en el aula de inglés como segunda lengua en el contexto de la enseñanza a distancia: un estudio de caso
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 0, pp. 75-99