ANA
IBAÑEZ MORENO
Profesor Contratado Doctor
Publicaciones (60) Publicaciones de ANA IBAÑEZ MORENO
2024
-
Design and Development of the Mobile Application ENVITOUR (ENglish VIdeos for TOURism) to Practice Oral Production in English for Tourism
Proceedings of the Future Technologies Conference (FTC) 2024 (Springer), pp. 335-355
2023
-
El Uso de los Verbos Pronominales en Español por Estudiantes Belgas Flamencos: Análisis a través de la Audiodescripción como Herramienta Didáctica
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 56, Núm. 113, pp. 441-461
-
On the Use of Blogging in the Classroom of English for Specific Purposes in Times of COVID-19 to Promote Written Skills: A Collaborative Approach
Lecture Notes in Networks and Systems
-
On the use of rubrics to evaluate online English for specific purposes learners: Comparing teachers' and students' self-perceptions
Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 205-233
2022
-
Audio description and subtitling for the deaf and hard of hearing Media accessibility in foreign language learning
Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-29
-
Continuous assessment in the subject of English II for Tourism: development of a methodological proposal for the UNED 60/40 course
Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (European Association of Distance Teaching Universities), pp. 83-86
-
Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond
Springer International Publishing, pp. 1-386
2021
-
An analysis of the development of CALL literacy during Spanish lockdown in an English for Tourism course
Centre for Applied Linguistics Research Journal, Vol. 2021, Núm. 12
-
El perfil básico, identificativo y sociolingüístico de migrantes y refugiados en España
Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 33-64
-
El perfil profesional, tecnológico y académico de migrantes y refugiados en España
Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 65-96
-
On the use of video description in an online collaborative writing project with ESP learners of tourism studies
Language Teaching Research Quarterly, Vol. 23, pp. 46-63
2018
-
Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos: una propuesta metodológica
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 27, pp. 38-52
2017
-
Audio description for all: a literature review of its pedagogical values in foreign language teaching and learning
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 26, pp. 52-69
-
Capítulo 4. The multifunctionality of english inerjections and their translation in spanish dubbing and subtitling
La traducción de los textos de especialidad: una perspectiva multidisciplinar (Instituto Interuniversitario de Lenguas Modernas Aplicadas (IULMA)), pp. 95-129
-
Exploring collaborative reverse subtitling for the enhancement of written production activities in English as a second language
ReCALL, Vol. 29, Núm. 1, pp. 39-58
2016
-
Diseño y evaluación de VISP, una aplicación móvil para la práctica de la competencia oral
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 63-81
-
MALL-based MOOCs for language teachers: challenges and opportunities
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 73-85
-
VISP: A MALL-based app using audio description techniques to improve B1 EFL students' oral competence
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 266-276
2015
-
La gamificación para (auto)evaluar las competencias léxico-gramaticales en el aula de inglés como segunda lengua en el contexto de la enseñanza a distancia: un estudio de caso
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 0, pp. 75-99
-
On the Architecture of Words: Applications of Meaning Studies
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia