Publicaciones (60) Publicaciones de ANA IBAÑEZ MORENO

2022

  1. Audio description and subtitling for the deaf and hard of hearing Media accessibility in foreign language learning

    Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-29

  2. Continuous assessment in the subject of English II for Tourism: development of a methodological proposal for the UNED 60/40 course

    Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (European Association of Distance Teaching Universities), pp. 83-86

  3. Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond

    Springer International Publishing, pp. 1-386

2021

  1. An analysis of the development of CALL literacy during Spanish lockdown in an English for Tourism course

    Centre for Applied Linguistics Research Journal, Vol. 2021, Núm. 12

  2. El perfil básico, identificativo y sociolingüístico de migrantes y refugiados en España

    Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 33-64

  3. El perfil profesional, tecnológico y académico de migrantes y refugiados en España

    Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 65-96

  4. On the use of video description in an online collaborative writing project with ESP learners of tourism studies

    Language Teaching Research Quarterly, Vol. 23, pp. 46-63

2018

  1. Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos: una propuesta metodológica

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 27, pp. 38-52

2017

  1. Audio description for all: a literature review of its pedagogical values in foreign language teaching and learning

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 26, pp. 52-69

  2. Capítulo 4. The multifunctionality of english inerjections and their translation in spanish dubbing and subtitling

    La traducción de los textos de especialidad: una perspectiva multidisciplinar (Instituto Interuniversitario de Lenguas Modernas Aplicadas (IULMA)), pp. 95-129

  3. Exploring collaborative reverse subtitling for the enhancement of written production activities in English as a second language

    ReCALL, Vol. 29, Núm. 1, pp. 39-58

2016

  1. Diseño y evaluación de VISP, una aplicación móvil para la práctica de la competencia oral

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 1, pp. 63-81

  2. MALL-based MOOCs for language teachers: challenges and opportunities

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 73-85

  3. VISP: A MALL-based app using audio description techniques to improve B1 EFL students' oral competence

    Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 266-276