Publicaciones (51) Publicaciones de ELENA MARIA MARTIN MONJE

2023

  1. Digital technologies in English Studies and Research

    UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  2. Enseñanza y aprendizaje de lenguas con recursos digitales

    UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  3. Language MOOCs as an Emerging Field of Research: From Theory to Practice

    English Language Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 109-127

  4. Language Teacher Development in Computer-Mediated Collaborative Work and Digital Peer Assessment: An Innovative Proposal

    Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 40-54

  5. The coming of age of LMOOC research. A systematic review (2019-21)

    Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 17, Núm. 3, pp. 535-551

2022

  1. Data-driven learning to improve writing skills in foreign language

    Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (EADTU Special interest Group on Online Assessment), pp. 59-61

  2. Research trends in language MOOC studies: a systematic review of the published literature (2012-2018)

    Computer Assisted Language Learning, Vol. 35, Núm. 4, pp. 764-791

2019

  1. La creación de recursos educativos abiertos y MOOC en lenguas extranjeras

    Tecnologías Integradas en la Didáctica de Lenguas Extranjeras (TIDLE) (Ministerio de Educación y Formación Profesional), pp. 35-44

2018

  1. Differences and similarities between oral and written competence in Spanish pre-university students: a correlational study

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 42, pp. 172-196

  2. Guía práctica para el diseño y tutorización de MOOC

    Telefónica Educación Digital

  3. Los MOOC como extensión y complemento de asignaturas regladas: estudio de caso (fase 1)

    La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017

  4. Understanding online interaction in language MOOCs through learning analytics

    Computer Assisted Language Learning, Vol. 31, Núm. 3, pp. 251-272

2016

  1. Analysis of PLEs’ implementation under OER design as a productive teaching-learning strategy in Higher Education. A case study at Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Digital Education Review, Núm. 29, pp. 62-85

  2. Enhancing specialised vocabulary through social learning in language MOOCs

    Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 189-200

  3. Innovación metodológica y tecnológica en la enseñanza del inglés para turismo a distancia

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 31, pp. 39-62

  4. Researching language learner interactions online: From Social Media to MOOCs

    Language Learning and Technology, Vol. 20, Núm. 1, pp. 50-53