ELENA MARIA
MARTIN MONJE
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (52) Publicaciones de ELENA MARIA MARTIN MONJE
2024
-
MOOCs for language learning
The Bloomsbury Handbook of Language Learning and Technology (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 185-197
2023
-
Digital technologies in English Studies and Research
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
Enseñanza y aprendizaje de lenguas con recursos digitales
UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
-
Language MOOCs as an Emerging Field of Research: From Theory to Practice
English Language Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 109-127
-
Language Teacher Development in Computer-Mediated Collaborative Work and Digital Peer Assessment: An Innovative Proposal
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 40-54
-
The coming of age of LMOOC research. A systematic review (2019-21)
Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 17, Núm. 3, pp. 535-551
2022
-
Data-driven learning to improve writing skills in foreign language
Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (EADTU Special interest Group on Online Assessment), pp. 59-61
-
Research trends in language MOOC studies: a systematic review of the published literature (2012-2018)
Computer Assisted Language Learning, Vol. 35, Núm. 4, pp. 764-791
2021
-
Dinamización de los foros universitarios en lengua extranjera a través de la figura del "e- Leading Student"
Metodologías activas con TIC en la educación del siglo XXI (Dykinson), pp. 288-310
-
Mobile and blended, please! Migrants and refugees’ learning choices in a language MOOC
JALT CALL Journal, Vol. 17, Núm. 3, pp. 256-276
-
Researching massive open online courses for language teaching and learning
ReCALL, Vol. 33, Núm. 2, pp. 107-110
2019
-
La creación de recursos educativos abiertos y MOOC en lenguas extranjeras
Tecnologías Integradas en la Didáctica de Lenguas Extranjeras (TIDLE) (Ministerio de Educación y Formación Profesional), pp. 35-44
2018
-
Differences and similarities between oral and written competence in Spanish pre-university students: a correlational study
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 42, pp. 172-196
-
Guía práctica para el diseño y tutorización de MOOC
Telefónica Educación Digital
-
Los MOOC como extensión y complemento de asignaturas regladas: estudio de caso (fase 1)
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017
-
Understanding online interaction in language MOOCs through learning analytics
Computer Assisted Language Learning, Vol. 31, Núm. 3, pp. 251-272
2017
-
The importance of forum interaction and success rates in Language MOOCs
CEUR Workshop Proceedings
2016
-
Analysis of PLEs’ implementation under OER design as a productive teaching-learning strategy in Higher Education. A case study at Universidad Nacional de Educación a Distancia
Digital Education Review, Núm. 29, pp. 62-85
-
Enhancing specialised vocabulary through social learning in language MOOCs
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (Routledge Reino Unido), pp. 189-200
-
Innovación metodológica y tecnológica en la enseñanza del inglés para turismo a distancia
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 31, pp. 39-62