Departamento
PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Artículos (15) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2013
-
A predictive study of reading comprehension in third-grade Spanish students
Psicothema, Vol. 25, Núm. 2, pp. 199-205
-
Aggressive behavior in children: the role of temperament and family socialization
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-12
-
Are discourse comprehension and cognitive porcesses influenced by the type of language (English and Spanish)? A cross-language study based on eleborative inferences generation
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 31, Núm. 1, pp. 223-238
-
Attitudes Toward Peers With Physical Disabilities at High School: Applying the Integrated Threat Theory
Rehabilitation Counseling Bulletin, Vol. 56, Núm. 2, pp. 108-119
-
Attributions of competence mediate the behaviors of caregivers and older adults
GeroPsych: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, Vol. 26, Núm. 4, pp. 211-217
-
Cognición social en el síndrome de Williams
International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 28, Núm. 3, pp. 349-360
-
Comprensión lectora y procesos ejecutivos de la memoria operativa
Psicología educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 103-111
-
Do individuals with Williams syndrome possess absolute pitch?
Child Neuropsychology, Vol. 19, Núm. 1, pp. 78-96
-
Effects of university programs for older adults: Changes in cultural and group stereotype, self-perception of aging, and emotional balance
Educational Gerontology, Vol. 39, Núm. 2, pp. 119-131
-
Improving reading comprehension: From metacognitive intervention on strategies to the intervention on working memory executive processes
Universitas psychologica, Vol. 12, Núm. 5, pp. 1425-1438
-
La imitación como herramienta para investigar y evaluar el desarrollo lingüístico temprano: un estudio piloto de repetición de palabras y pseudopalabras
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 3, Núm. 1, pp. 53-75
-
Orígenes de los Programas de Mediación Escolar: Distintos Enfoques que influyen en esta Práctica Restaurativa
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 2, pp. 385-392
-
Presentación del monográfico sobre "Tendencias actuales en el estudio de la lectura"
Psicología educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 57-58
-
Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students
Reading Research Quarterly, Vol. 48, Núm. 2, pp. 155-174
-
Using latent semantic analysis to grade brief summaries: A study exploring texts at different academic levels
Literary and Linguistic Computing, Vol. 28, Núm. 3, pp. 388-403