Artículos (15) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2013

  1. A predictive study of reading comprehension in third-grade Spanish students

    Psicothema, Vol. 25, Núm. 2, pp. 199-205

  2. Aggressive behavior in children: the role of temperament and family socialization

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-12

  3. Are discourse comprehension and cognitive porcesses influenced by the type of language (English and Spanish)? A cross-language study based on eleborative inferences generation

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 31, Núm. 1, pp. 223-238

  4. Attitudes Toward Peers With Physical Disabilities at High School: Applying the Integrated Threat Theory

    Rehabilitation Counseling Bulletin, Vol. 56, Núm. 2, pp. 108-119

  5. Attributions of competence mediate the behaviors of caregivers and older adults

    GeroPsych: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, Vol. 26, Núm. 4, pp. 211-217

  6. Cognición social en el síndrome de Williams

    International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 28, Núm. 3, pp. 349-360

  7. Comprensión lectora y procesos ejecutivos de la memoria operativa

    Psicología educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 103-111

  8. Do individuals with Williams syndrome possess absolute pitch?

    Child Neuropsychology, Vol. 19, Núm. 1, pp. 78-96

  9. Effects of university programs for older adults: Changes in cultural and group stereotype, self-perception of aging, and emotional balance

    Educational Gerontology, Vol. 39, Núm. 2, pp. 119-131

  10. Improving reading comprehension: From metacognitive intervention on strategies to the intervention on working memory executive processes

    Universitas psychologica, Vol. 12, Núm. 5, pp. 1425-1438

  11. La imitación como herramienta para investigar y evaluar el desarrollo lingüístico temprano: un estudio piloto de repetición de palabras y pseudopalabras

    Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 3, Núm. 1, pp. 53-75

  12. Orígenes de los Programas de Mediación Escolar: Distintos Enfoques que influyen en esta Práctica Restaurativa

    Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 2, pp. 385-392

  13. Presentación del monográfico sobre "Tendencias actuales en el estudio de la lectura"

    Psicología educativa, Vol. 19, Núm. 2, pp. 57-58

  14. Reading comprehension and working memory's executive processes: An intervention study in primary school students

    Reading Research Quarterly, Vol. 48, Núm. 2, pp. 155-174

  15. Using latent semantic analysis to grade brief summaries: A study exploring texts at different academic levels

    Literary and Linguistic Computing, Vol. 28, Núm. 3, pp. 388-403