Publicaciones (17) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. Analysis of atypical prosodic patterns in the speech of people with Down syndrome

    Biomedical Signal Processing and Control, Vol. 69

  2. Arithmetic word problems revisited: Cognitive processes and academic performance in secondary school

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 4

  3. Eficacia de un programa de intervención en autocompasión sobre el rendimiento académico en la Educación Superior

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 675-687

  4. For a good selfie. Enhancing mobile phone recycling through simulated exposure to cobalt mining

    Sustainable Production and Consumption, Vol. 26, pp. 44-53

  5. Intervención psicológica online en un caso de sintomatología fóbica infantil desde la Terapia de Juego Cognitivo Conductual durante el confinamiento por COVID-19

    Acción psicológica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 93-106

  6. Is the Episodic Buffer of Baddeley independent of the Central Executive? A new measure of the Episodic Buffer

    Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 2, pp. 378-392

  7. La formación del psicólogo educativo. La experiencia del Prácticum virtual en la UNED

    Revista Prácticum, Vol. 6, Núm. 2, pp. 121-130

  8. Language and communication in preschool children with autism and other developmental disorders

    Children, Vol. 8, Núm. 3

  9. Perfil de Usuarios de Una Clínica Universitaria Durante El Estado de Alarma Sanitaria COVID 19

    Acción psicológica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 11-26

  10. Prosodic skills of Spanish-speaking children with developmental language disorder

    International Journal of Language and Communication Disorders, Vol. 56, Núm. 4, pp. 784-796

  11. Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study

    Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 219-234

  12. Relaciones entre memoria operativa, inteligencia, comprensión lectora y rendimiento académico en Historia en 4º de la Educación Secundaria

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 41

  13. Sentence repetition tasks to detect and prevent language difficulties: A scoping review

    Children, Vol. 8, Núm. 7

  14. Sequential coding of maternal sensitivity: application of nonlinear dynamic analyses and reliability

    Quality and Quantity, Vol. 55, Núm. 3, pp. 827-844

  15. Temporal sampling theory applied to language disorders: an analysis from a neuroconstructivist perspective

    Revista de Neurologia, Vol. 73, Núm. 11, pp. 394-400

  16. The Efficacy of Music for Emotional Wellbeing During the COVID-19 Lockdown in Spain: An Analysis of Personal and Context-Related Variables

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  17. “Help! I Need Somebody”: Music as a Global Resource for Obtaining Wellbeing Goals in Times of Crisis

    Frontiers in Psychology, Vol. 12