Departamento
PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Publicaciones (17) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
Analysis of atypical prosodic patterns in the speech of people with Down syndrome
Biomedical Signal Processing and Control, Vol. 69
-
Arithmetic word problems revisited: Cognitive processes and academic performance in secondary school
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 4
-
Eficacia de un programa de intervención en autocompasión sobre el rendimiento académico en la Educación Superior
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 4, pp. 675-687
-
For a good selfie. Enhancing mobile phone recycling through simulated exposure to cobalt mining
Sustainable Production and Consumption, Vol. 26, pp. 44-53
-
Intervención psicológica online en un caso de sintomatología fóbica infantil desde la Terapia de Juego Cognitivo Conductual durante el confinamiento por COVID-19
Acción psicológica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 93-106
-
Is the Episodic Buffer of Baddeley independent of the Central Executive? A new measure of the Episodic Buffer
Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 2, pp. 378-392
-
La formación del psicólogo educativo. La experiencia del Prácticum virtual en la UNED
Revista Prácticum, Vol. 6, Núm. 2, pp. 121-130
-
Language and communication in preschool children with autism and other developmental disorders
Children, Vol. 8, Núm. 3
-
Perfil de Usuarios de Una Clínica Universitaria Durante El Estado de Alarma Sanitaria COVID 19
Acción psicológica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 11-26
-
Prosodic skills of Spanish-speaking children with developmental language disorder
International Journal of Language and Communication Disorders, Vol. 56, Núm. 4, pp. 784-796
-
Redundancy, isomorphism, and propagative mechanisms between emotional and amodal representations of words: A computational study
Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 219-234
-
Relaciones entre memoria operativa, inteligencia, comprensión lectora y rendimiento académico en Historia en 4º de la Educación Secundaria
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 41
-
Sentence repetition tasks to detect and prevent language difficulties: A scoping review
Children, Vol. 8, Núm. 7
-
Sequential coding of maternal sensitivity: application of nonlinear dynamic analyses and reliability
Quality and Quantity, Vol. 55, Núm. 3, pp. 827-844
-
Temporal sampling theory applied to language disorders: an analysis from a neuroconstructivist perspective
Revista de Neurologia, Vol. 73, Núm. 11, pp. 394-400
-
The Efficacy of Music for Emotional Wellbeing During the COVID-19 Lockdown in Spain: An Analysis of Personal and Context-Related Variables
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
“Help! I Need Somebody”: Music as a Global Resource for Obtaining Wellbeing Goals in Times of Crisis
Frontiers in Psychology, Vol. 12